Hmm, misstag att posta samma inlägg två gånger eller skiljer sig något från
det förra?

Jag tycker jag har svarat på alla frågor här, i olika inlägg i diskussionen.

En "större ort" kan vara det vi definierar som town, eller lite mindre.

En väg av riksintresse är en väg som finns med här:
https://riksintressenkartor.trafikverket.se/weave/riksintressen.html

Jag tycker inte att våra taggningsregler över huvud taget behöver
inspireras av gamla bilkartor, men det finns andra som haft mer koll på det
som har svarat på det i diskussionen.

Så länge vägbredd inte syns i Mapnik, och det är Mapnik som är den karta
som främst syns, tycker jag att det i vissa fall kan kännas motiverat att
mappa för den. Att bara mappa för tekniknördarna som kan sitta och pilla i
databasen och skapa egna renderingar känns lite väl teknokratiskt.

/Andreas