Kul med lite engagemang! ;-)
Jag har haft annat att göra och ska fundera lite över alla kommentarer innan
jag återkommer med utförligare svar.

Lite kort verkar flera tycka att dagens regler är krångliga. Några tycker också
att Trafikverkets indelning inte blir bättre. Men samtidigt uppfattar jag inte
om någon stödjer Andreas förslag?

Tagga efter vägbredd föreslås och det tror jag är rätt väg att gå, men kanske
inte som enda kriteria. Det är inte heller nåt vi ändrar till så snabbt... ;-)

Men som sagt, jag ska fundera på ideerna och se om jag kan föreslå regler som
både är objektiva och ger bra kartor. Om inte annat så för min egen skull.

/Mvh Peter Kindström