Det är lite konstigt. Egentligen borde väl place=suburb name=?? renderas
likadant oavsett om det är på en yta eller en nod. Problemet är att när
place= ligger på en yta så verkar renderingen för den ofta sammanhängande
landuse=-taggen prioriteras. Mitt tips är därför att man alltid taggar
place= som nod, eller som separat gränsmultipolygon som det är gjort i
Malmö och Lund (exemplet jag plockade fram,
http://www.openstreetmap.org/relation/3050118 , verkar dock sakna
place-tagg men hade gott kunnat taggas som place=neighbourhood).
Landuse=residential bör taggas för det som den används för, dvs tomtmark,
medan place-taggen ju handlar om mer än bara tomtmarken.

Det kompliceras ytterligare av att place=suburb renderas så stort. I en
place=town renderas place=suburb lika stort som ortens namn, vilket kan
göra det svårt att reda ut vad som faktiskt är ortens namn. Det kanske är
taggning efter renderaren men i sådana fall använder jag ofta istället
place=neighbourhood, som inte renderats speciellt länge. Såhär ser det ut i
Ystad nuförtiden: http://www.openstreetmap.org/#map=16/55.4338/13.8195
(notera Solbacken, Östra Förstaden med flera).