Det där lät intressant. Kan du berätta lite mer om vad du beräknar, och hur?

Jag har mitt kart-projekt något vilande just nu dessvärre, så har inte detaljer direkt i huvudet. Kan återkomma när det kommer igång! Men i princip att räkna antal objekt i en viss klass (till exempel amenity, shop, eller sammanlagd längd för highway) inom en vissa radie, vilket ger en lokal density-parameter. Experimentar hur breda kategorier det ska vara och vilka radie - eller vilka (som så ofta i geografi är saker olika på olika skalor).

/Per Eric
 --
^): Per Eric Rosén http://rosnix.net/~per/
/   p...@rosnix.net GPG 7A7A BD68 ADC0 01E1 F560 79FD 33D1 1EC3 1EBB 7311