Hej. Jag kan som sagt se alla attributen i QGIS, så jag antar att dom har kommit med. Jag har använt liknande script för att skapa shapefiler som jag läser in i JOSM, tex för Terrängkartan och NVDB. Där har dock orginalfilerna varit vektorfiler, så det kanske är något i gdal_polygonize som är problemet.

Öppnar jag shapefilen som skapas i första steget med JOSM så ser jag inga attribut där heller, trots att det finns attribut i shapefilen. Det är med andra ord redan där det blir problem. Det troliga är väl att det är något i JOSM (och pluginet "opendata") som är orsaken till problemen.

Jag ska prova att konvertera shapefilerna till OSM-format utanför JOSM för att se vad som händer. Återkommer ifall det löser problemen.

Mvh Christian