Huhh.... köszönöm szépen a válaszokat, ötleteket. Az Axis-t meg fogom
nézni. Itt a TechSon-t preferálják, csak nem tudtam milyenek, de ahogy
olvasom, nem olyan rosszak azok.

Igen, a feladatokról nem írtam, mert először csak a márkát akartam
eldönteni.
Most 8 kerül felszerelésre, de összesen majdnem 40 db lesz. Hacsak addig
nem találnak ki új helyszíneket....

Fix lesz mind. Nem kell mozgatható. Az már túlzás lenne ide. A
bejáratokhoz kell nagyobb felbontás, amik kilátnak az iskolán kívülre
is. Többször volt, hogy a rendőrség elkért tőlem egy-két kamera
felvételét. Hogy miért, azt inkább nem írom le, nem akarom még jobban
rontani a miskolci Avas hírét. Szóval oda jobbak kellenek, ezért oda 2-3
megapixeles lett tervezve, esetleg variofókuszos. A többi, belső
folyosókra, elég az 1,3 megapixeles. És persze mindegyiknek éjjel-nappal
kell rögzítenie.
A kábelezés nem gond és az IP-knél könnyebb a rögzítőre kötés is. Az
iskola elég nagy területen fekszik, nagy távolságok vannak, több épület.
Optikai gerinc van, így egyszerűbb rádugni a hálóra, és valahol máshol
meg leveszem a jelet.
A végső döntést persze itt is a pénztáros fogja meghozni, bár
szerencsére nálunk egy kicsit nagyobb a pénztárca, így lehet jobbat,
normálisat tervezni.

Köszi még egyszer az ötleteket, véleményeket.

Attila

> Azért az lényeges, hogy mire kell használni a kamerát.
> Például egy kereszteződésben, ahol mindenféle fényviszony előfordul,
> valamint zoomolni, forgatni is kell, azaz távolról vezérelni...
> nos ilyen helyre nem lehet 40ezres kamerát alkalmazni.
>
> De egy suli adott, jól kiválasztott helyére, ahol fix fókusz is elég,
> meg működik az auto irisz,
> és esetleg nem kell éjjel, nappal is kép, vagy egy ledes lámpa állandó
> fény ad este,
> akkor nem biztos, hogy kell drága eszköz.
> Az IP-k terjedésével egyébként erősen csökken az analógok ára.

> [...]

Kovács Attila
sysadmin
Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium és Kollégium
Miskolc