VAART-bericht van: "Roel Koopmans" <[email protected]>
VAART-bericht van: "Falco en Jolanda" <[email protected]>
Lieve Peter en Jessica
Ondanks jullie ellende zijn wij wel blij dat je je ongenoegen en voornemen
op vaart zetten. Wij hebben deze week ook wat geschreven [wat we normaal
nooit doen] nou dat heeft wat discussie opgeleverd met name over goed
ondernemersschap van bezitters van grote schepen.[de vraag is wat is
groot?]. Wij zijn ervan overtuigd dat er gelukkig mensen zijn die onze
familie,s beter kennen en ons niet plaatsen als onverandwoord ondernemers
maar slachtoffers van de MONDIALE maleize,zoals iedereen,particulier
Slachtoffer ?? wie ?? jij ?? nou je bent niet alleen wij gingen vorigjaar
voor 9,00 euro naar Izegem en nu gaan de 110 schepen voor 2,10
euro een tarief wat niet uitkan maar er word gewoon voor gevaren.
huizenbezitter,werknemer,mkb,s enz.zijn geworden.
Nu was er wat geblaf over ons soort schepen deze week.
Maar naar een korte onderzoek naar een schip van een blaffer hopen wij dat
het de datum van 2015 drijvend haalt.
En jij wilt elkaar informeren ????? De mijne is gebouwd als tanker kan die
van
jou ook aan deze eissen voldoen ?????
Dus dit soort ondernemers kijken natuurlijk zorgelijk tegen deze situatie
aan omdat ze de toekomstige investeringswinst als sneeuw voor de zon zien
verdwijnen en terrecht.
Als jij dat terecht vind word het tijd dat de schepen die neit meer kunnen
aflossen
failliet gaan . Het is nog lang geen 2015 het is 2009 en nu kunnen deze
schepen
niet meer betalen dus tegen de kant . Dan kunnen de ondernemers die niet zo
hoog gegrepen hebben een paar euro gaan verdiennen en wat geld bijelkaar
varen om over een paar jaar een inverstering te gaan doen waar je wat aan
hebt
en niet dat gekijk naar je buurman . Kijk hij heeft een nieuwe dat wil ik
ook
kijk nu heeft hij een nieuwe mercedes dat wil ik ook kijk hij heeft nu een
tweede
nieuwe mercedes ( boodschappen auto ) ja ik kan niet achter blijven kijk hij
laad
weer een nieuwe bouwen nu een 135 meter ja dat ga ik ook doen ik kan weer
niet achterblijven kijk nu laad hij weer een ander schip bouwen een 14 meter
dat wil ik ook weet je wat nu ga ik mijn buurman de ogen uitsteken ik laad
een
17 meter schip bouwen , bouwen , bouwen en is er wel gekeken naar de omzet
die je met een groot schip hebt kan je het schip met varen vrij varen ook
als het
wat minder word . Nee met kopen en verkopen kon je snel geld maken en aan
de rest is niet gedacht . Nu is die nieuwe niet meer te verkopen en heeft
ook
zijn waarde niet meer ( net als mijn schip het is niks meer waard je kan er
nog geen
euro mee verdienen ) Maar deze schepen blijven varen en helpen ook de
kleinere
schepen de shit in . En daarom blaf ik lekker verder als die schepen die
voor
jan met de korte achternaam varen niet het besef krijgen dat dit niks oplost
dan gaan
er maar een paar failliet . En dan gaan we lachen want gaat er een dan
volgen er
vele want deze schepen komen goedkoper weer op de markt terug . Daarom
houden de banken dit ook zo lang mogelijk tegen en geven ze geld aan deze
bedrijven als deze bedrijven niet berijd zijn om te gaan samenwerken zijn
ze kansloos en kan de bank blijven komen met geld .
Ik zeg het nog maar een keer voor niks varen gaat niet .
Maar wat dacht je van de wat oudere colega,s die nu hun pensioen in rook
op zien gaan omdat zij zich in de huidige situatie staande moet zien te
houden. Maar waarom schrijf je dan? zullen de lezers misschien denken.
Nou wij zouden op dit forum eens eens anders willen lezen als alleen maar
een zondebok te zoeken want als die er was nou dan was het morgen
opgelost!!!!
Zondebok of niet als jij het tegendeel kan bewijzen hoor ik het graag .
Kan je het niet dat is het waar en de waarheid mag gezegd worden .
Nou zijn er eerder dit jaar uit de hoek van de ASV bijvoorbeeld eens
berichten geweest over een samenwerkingsverband. Die mensen zijn inmiddels
Ik weet het niet zeker maar volgens mij wilde de ASV eerst een
stilligregeling.
misschien verder ideeen en laten we ze uitnodigen om hun plannen eens
openbaar te maken. Dit is een kleine voorbeeld maar misschien zijn er
betere ideeen hoor.Samen op dit forum elkaar te informeren lijkt ons
zinvoller als elkaar af te kraken.
Heel veel groetje,s en sterkte
Falco en Jolanda.
Afkraken of niet je mag het zien zoals je wild . Ik ben het beu om voor die
belachelijke tarieven te moeten varen ja Moeten want als je een paar cent
meer vraagd lig je tegen de kant en dat heb ik genoeg gedaan dit jaar .
Dus moeten we eens wakker worden in de binnenvaart ik trap en blaf
net zolang dat dit gaat gebeuren . Het moet stoppen en zo snel
mogelijk we moeten voor een gezond tarief gaan varen.
Mvg uit Lochem
Roel Koopmans ms Santiago
Ps . Ik loop nu met mijn zwemvest over mijn schip .Bedankt voor de tip.
* Hoe denk je over het Crisisberaad? www.vaart.nl/peiling
* Het adres voor reacties en nieuwe berichten: [email protected]
* Afmelden op: [email protected] met tekst: unsubscribe VAART-L