On Fri, 2018-11-02 at 18:38 +0200, Shay Gover wrote:
> אז כדי להפוך את הדיון הזה לברור, אני מבקש שתגדירו מטרות לקידום
> פעילויות העמותה:
> 1) מהם היתרונות שהעמותה יכולה לספק לפעילות שמתארגנת?
> לדעתי: גוף חוקי מבחינה כספית, ניסיון עבר בארגון פעילויות, קשרים עם
> מנהלי קהילות טכניות וחברות הייטק.

יתרון אחד פשוט מאוד:
גוף חוקי מבחינה כספית.

כל השאר זה בונוס.

> מוזמנים להוסיף. לדעתי, מה שיכתב כאן צריך להיות המסר כשמישהו שואל "איך
> העמותה יכול לעזור לי לארגן פעילות?".

"אנו חוסכים לך את הצורך לפתוח עמותה משלך."
אם יש למישהו פעילות מספיק גדולה כדי להצדיק רישום עמותה נפרדת עבורה
(למשל, ויקיפדיה ישראל) אז הוא לא צריך סיוע מהמקור וגם המקור לא תוכל
להקצות משאבים רבים כדי לעזור לו.

ייעוץ וקשרים זה דברים שאפשר לתת גם בלי שמארגני פעילויות יחתמו על הסכם
רשמי עם המקור.

> 2) איזה אירועים אנחנו מחפשים ובאיזה שלב?
> - כנסים של קהילות חדשות? בשלב הרעיון?

אירועים מספיק קטנים ו/או נדירים כדי שהמפעילים שלהם לא יוכלו להצדיק הקמת
חברה בע"מ או עמותה נפרדים לצורך ניהול כספים לפי החוק.

> - אנשים שרוצים קוד פתוח בארגון שלהם ואין להם מושג איך להמשיך?

לא צריך עמותה בשביל זה. הם צריכים בלוגים ויועצים ישראליים (אם מדובר
בארגון ישראלי). העמותה יכולה להקל עליהם למצוא מידע ויועצים שאפשר לסמוך
עליהם, בעזרת אתר אינטרנט עם קישורים.

> - כנסים בנושא קוד פתוח שחיים לבד ולא מכירים את העמותה (כדי להרחיב את
> המעגלים שלנו)?

מי שמסתדר בלי עמותת המקור, לא צריך את עמותת המקור. פרט אולי לפרסום
חינם.

> 3) איך אנחנו מתכוונים למצוא את כל אלו שהוזכרו בסעיף 2?

האירועים מעצם טבעם מפרסמים את עצמם. אז פעילי המקור יכולים, כשהם רואים
את הפרסומים, ליצור קשר עם מארגני האירועים, להביא לידיעתם את קיום העמותה
ולפרסם על קיום האירוע.

> נטוורקינג אמור לעבוד כאן. אולי לשתף פעולה עם סולטו והקמפוס של גוגל?
> רעיונות נוספים יתקבלו בברכה.
>
> 4) נניח שמצאנו את האירועים של סעיף 2 ודיקלמנו להם את סעיף 1, מה
> עכשיו?

שום דבר. הם יחליטו אם הם יכולים להעזר בעמותת המקור או שהם אינם זקוקים
לה.

> בכל זאת, זו עמותה של מתנדבים.
> אולי כן צריך רכז או מנהל פרוייקטים כדי לוודא שלכל הפחות אנחנו מחזירים
> להם תשובה שאין כרגע מתנדבים פנויים.

אם עבודת ליווי האירועים תהיה רבה מדי בשביל המשאבים האנושיים ההתנדבותיים
של עמותת המקור אז זו תהיה צרה טובה - זה יהיה אות לגיוס עובדים בשכר
למשימה זו.

> ואם יש מתנדבים פנויים מישהו צריך לוודא שהם לא שוכחים. יש להם עוד
> דברים לעשות חוץ מזה.
> כאן גם נשאלת השאלה האם זה תפקידו של הרכז לתעדף בין אירועים? או של
> הוועד? האם אירוע שסיכויי ההצלחה שלו גבוהים טוב יותר מאירוע בחיתוליו
> בתוך האקדמיה למשל?

אני לא רואה מקרה שבו צריך לתעדף בין אירועים.
מקסימום להגיד לקבוצת מארגני אירועים ש"מצטערים אבל לפי הכרותנו איתכם,
אין לכם היכולת להרים אירוע אז אתם מתבקשים לחזור להתחבא מתחת לאבנים
שהייתם מתחת להן עד עכשיו". (או בסגנון היותר מרוכך של לינוס החדש).

היבט אחד ששי לא התייחס אליו ואני מרגיש שסובל מהזנחה יחסית לארגון וליווי
כנסים:

המשימה השניה של עמותת המקור היא להיות כתובת לצורך פעילויות שתדלנות
בזרועות השלטון. זה כולל גם מגעים עם משרדים ממשלתיים שונים כמו משרד
המדע.
שתדלן שרוצה לקדם אג'נדה יהיה יותר לגיטימי אם הוא פועל "בשם עמותת המקור"
מאשר אם הוא פועל בגפו.

--- עומר זק

--
There is no IGLU Cabal. The Cabal that can be spoken of is not the true
Cabal.

My opinions, as expressed in this E-mail message, are mine alone.
They do not represent the official policy of any organization with
which I may be affiliated in any way.
WARNING TO SPAMMERS:  at https://www.zak.co.il/spamwarning.html