עומר, שי,

אני מעריך את הכוונות הטובות, אבל לטעמי הדיון שאתם פונים אליו -- החל
מהטענה „אנחנו צריכים רכזים, שהם לא בהכרח אלה שעושים פעילויות״ -- לא
רלוונטי.

הוא לא רלוונטי, כי הוא מכוון את העמותה למסלול שאליו הלכה במחצית הראשונה
של העשור הנוכחי -- המסלול של „אנחנו קיימים פה כדי לתת שירות, לא כדי
ליזום דברים”. ככה העמותה הגיעה ב־2014 אל סף סגירה, ואל סף אפס פעילות.

אני חוזר ואומר: הדרך המוכחת להביא מארגנים של פעילויות -- אם זה כנסים
והאקתונים, ואם זה שתדלנות  פוליטית -- לעשות את מה שהם עושים בשיתוף
פעולה עם העמותה, ובוודאי במסגרת העמותה, היא פשוטה: העמותה עצמה צריכה
ליזום ולארגן פעילויות מאותו סוג.

ולכן, מה שקפלן אמר: אנחנו לא צריכים רכזים. אנחנו צריכים יזמים.

לשאלה הספציפית של שי, אני לגמרי לא מסכים עם התשובה של עומר:

> יתרון אחד פשוט מאוד:
> גוף חוקי מבחינה כספית.
>
> כל השאר זה בונוס.

יש כל מיני גופים חוקיים שאפשר להשתמש בהם -- גם חברות, וגם יחידים.
היתרון הגדול של העמותה הוא לא בזה, אלא בנוכחות הציבורית שלה, במשקל
המצטבר של הפעילויות שהיא עושה. היא הגוף שאמור ליצור את הקשר בין כנס
מהסוג של PyCon, לתביעה שהממשלה תעודד קוד פתוח.

אבל היא לא יכולה לעשות את זה, אם אין לה משאבים (ניהוליים) לשום דבר מעבר
לשוטף. ולכן כל הסיפור הזה.