El Dimarts, 31 de Gener de 2006 17:19, Oriol Carcellé Bayona va escriure:
> Mentrestant m'agrada pensar, que hi ha prop de 1200 (descàrregues última
> traducció) persones que, ja que utilitzen l'Skype, ho fan en la seva pròpia
> llengua, en Català.

Això em fa recordar el que molts pics s'ha dit del franquisme: si el Franco
hagués parlat català, s'hauria posat molts catalans a la butxaca.  Cal
reconèixer que és veritat, i que hi ha una coincidència amb el que dius i que
també pensen molts catalans: l'important és que estigui en català; el què és
secundari.

Haig d'aclarir que no estic dient que facis apologia de la dictadura militar,
molt més terrible que usar programes privatius. Només constato una cosa que
em sembla un defecte en el que els catalans caiem sovint. Si es pensa
assenyadament, a mig i llarg termini és un mal negoci tolerar coses que
priven de la llibertat només perquè estan en català.  La llibertat és quelcom
imprescindible per a donar vida *consistent* a una llengua minoritzada com la
nostra.  I si demà troben que els programes no han d'estar en català per
caure bé als espanyols que no compren cava català i voten referèndums a favor
del PP, què podrem fer?  Res.

«[...] Però per parlar assenyadament, la subjecció a un amo de qui ningú no en
pot estar mai segur que sigui bo, perquè té sempre el poder de ser dolent
quan vulgui, és una extrema dissort. I tenir molts amos és, com més se’n
tinguin, ser més vegades extremadament dissortat.»  --«La servitud
voluntària», Étienne de la Boétie (1530-1563).

http://weblog.bitassa.net/arxiu/2005/07/16/228/

--
Benjamí
http://weblog.bitassa.net