Després d'unes quantes proves, he deixat aquestes limitacions per a traduir
amb prefixos:
https://github.com/apertium/apertium-spa-cat/blob/master/convert-metadix-dix.py#L112

Si és multiparaula, no es permet. Si totes dues paraules (spa i cat) tenen
menys de 4 lletres (p. ex. "autogol"), o una de les dues en té menys de 3
(ex. "proto"), tampoc no es permet. Això és el que m'ha semblat més
equilibrat. En altres parells de llengües potser va millor una altra cosa.
Si trobeu casos que no vagin bé amb això, digueu-m'ho. Sempre es pot fer
més restrictiu, i introduir aquestes paraules a mà.

Quant a la ela geminada, serà fàcil de fer. Amb l'script en Python, podem
introduir tantes entrades com vulguem amb la marca "LR" com aquesta:
n="Àfrica__np"/></e>

El que no es podia fer de cap altra manera era passar de la codificació de
dos caràcters a la de tres. Les codificacions que mantenen el nombre de
caràcters potser es poden fer amb funcions ja existents d'Apertium. Però ho
podem fer tot de la mateixa manera per simplicitat.

Salutacions,
Jaume Ortolà

Missatge de Marc Riera Irigoyen <marc.riera.irigo...@gmail.com> del dia
dt., 23 de juny 2020 a les 23:35: