Missatge de Xavi Ivars <xavi.iv...@gmail.com> del dia dg., 21 de juny 2020
a les 17:24:

> [...]
> de juny 2020 a les 11:48:

> Com bé dius, Jaume, té avantatges i inconvenients.
>
> Dixtools fa, entre altres coses, això, una ordenació: divideix les
> paraules per categories gramaticals, i ordena cada grup alfabèticament.
>
> Però en fer-ho es perden altres organitzacions: per exemple ara hi ha una
> "secció" de "pobles valencians" que tractem de manera diferent en uns modes
> i altres (topònims oficials vs topònims tradicionals). Si ho ordenem, tots
> eixos topònims anirien a parar dins la secció de noms propis
>
> Hèctor, creus que està massa desordenat ara mateix?

La meva intenció no és pas d'anar ordenant cada vegada. Jo mateix, sóc molt
desendreçat en tot. I a l'hora d'afegir una paraula, estic completament
d'acord amb en Jaume, és una pallissa anar a mirar on li toca ben bé. Jo,
en general, les afegeixo al final i avall!

L'ordre, en un diccionari monolingüe d'Apertium, no té la més mínima
importància pràctica. I a l'hora de buscar una paraula, per veure si hi és
i com està definida, es fa una cerca amb l'editor o un grep i prou. És
bàsicament que em fa una mica de mal als ulls veure que milers de paraules
estan una mica de qualsevol manera. Jo faig ordenacions amb dixtools
senzillíssimes i rapidíssimes en el moment de tancar una nova versió. És
simple, no fa mal i queda més "arregladet"  per a un usuari que vulgui fer
servir el diccionari per a vés a saber quina cosa.

Hèctor