אני מעוניין להציג את הנושא מזווית אחרת – למה שמישהו ירצה להתנדב לוועד המנהל
של עמותה שמזה שנתיים חרב הפירוק מונחת על צווארה? האם אפשר לקבל מעין
התחייבות שיהיו מספיק מתנדבים במעגלים השונים שיבטיחו כי לא כל העבודה תיפול
על אותם שלושה אנשים בדיוק? האם אפשר לבקש למשל מהוועד הנוכחי שלא יברח בטריקת
דלת ברגע הראשון שהוא ישוחרר מהאחריות על ניהול העמותה? האם אפשר להניח שיש
בעמותה יותר משבעה אנשים שבכלל אכפת להם ממנה?

אם נדע שיש לנו כמות סבירה של אנשים שמאמינים בעמותה לא נצטרך לדון כל פעם על
נושאים כמו אופן הפירוק שלה. אני חושב שאם כולנו נעשה מאמץ ונתחייב לפעילות
מינימלית כלשהי במסגרת העמותה, לוועד יהיה יותר זמן להתעסק במה שקשור לניהול
תקין שלה, ולנו יהיו פעילויות רחבות יותר במסגרת העמותה. כן, אני לא חושב שכל
האשמה למצב צריכה ליפול תמיד על הוועדים, זה גם אנחנו שמתחמקים מלפעול כדי
לקדם את מטרות העמותה, שלדעתי כל מי שחבר ברשימת תפוצה זו מאמין בהן בצורה זו
או אחרת.

Tomer Cohen
http://tomercohen.com