Grazas Xabier

Moi interesantes as referencias, hai que telas en conta neste caso.
Agora faise máis complicado decidir se optar polo calco ou pola revisión
da equivalencia.

Na miña opinión, nin no Digalego (que se posiciona claramente como un
"precursor normativo" e hoxe por hoxe é o mellor dicionario en liña
galego) e aínda moito menos en Navegándomos hai unha xustificación ou
reflexión sobre esta tradución; a tentación do calco automático é moi
alta pero reitero que salvo en inglés o termo non está fixado. De onde
saen estas decisións do Digalego?

Se buscades no TILG <http://www4.usc.es/TILG/index.asp>  verás que non
aparece nin un só caso en que comando se refira ao ámbito informático, e
as referencias chegan ao 2002...

Se buscas no Dicionario inglés-galego do SLI da Uvigo  resulta que
command tanto pode ser orde, como mandato, mandamento, mando (mandar,
esixir, etc...) e commando  só con sentido militar.

*+ command*, orde /... >>>/
<http://sli.uvigo.es/dicionario/dic.php?cadea_busca=command&lingua_busca=en&tipo_busca=exacta>
*+ commander*, comandante /... >>>/
<http://sli.uvigo.es/dicionario/dic.php?cadea_busca=commander&lingua_busca=en&tipo_busca=exacta>
*+ commanding*, autoritario /... >>>/
<http://sli.uvigo.es/dicionario/dic.php?cadea_busca=commanding&lingua_busca=en&tipo_busca=exacta>
*+ commandment*, mandamento /... >>>/
<http://sli.uvigo.es/dicionario/dic.php?cadea_busca=commandment&lingua_busca=en&tipo_busca=exacta>
*+ commando*, comando /... >>>/
<http://sli.uvigo.es/dicionario/dic.php?cadea_busca=commando&lingua_busca=en&tipo_busca=exacta>

No entanto queda clara a tendencia actual na localización de software...
pero que peso lle damos ás distintas fontes galegas para a reflexión
sobre terminoloxía? porque unha cousa é sacar unha tradución adiante e,
cando menos, procurar ser coherente no traballo e outra é "escribir"
unha terminoloxía.

Admitir o calco sen pensalo un pouco máis, levarianos a estender este
procedemento, ao cal resultaría moi difícil poñerlle límites obxectivos...

booting > botear ?
access > accesar ?
nomination > nominación?
advice > aviso ?

Fixémonos en que cando o caso xa está perdido, como caché, xa resulta
intuitivamente evidente para todos, porque xa ninguén quere usar
"antememoria"; o caso de comando aínda non está nesa fase e por iso
pode/debe ser retomado.

Xa digo, interesa establecer o distinto peso dos criterios e límites
para acordar unha terminoloxía. Sempre serán decisións cuestionábeis
pero se harmonizamos, documentamos e razoamos dificilmente volveremos
sobre o xa andado.

Antón

xabier escribiu: