> Kalau tak sahih tidak semestinya ia tertolak langsung. Jangan sdr
> expect semua orang pakai kriteria wahabi. Cthnya w/pun kitab Ihya'
> banyak terdapat hadith dhaif namun tidak ada sekuman pun yang
> menyeleweng. Boleh sesiapa tunjukkan kelemahan ulamak besar ni??
> Buang semua hadith yang dhaif - hujjah al-Ghazali tetap berdiri. Wahabi
> paling sibuk dengan kesahihan tapi merekalah yang paling lubuk sekali.
> Mereka ni cakap tak serupa bikin.

ye ke tidak ada sekuman pun menyeleweng??.

Mengikut Sheikh Ibnu Taimiyah, kitab Al Ihya adalah kitab yang bercampur
aduk antara FALSAFAH dan ISLAM.  Itu bukan menyeleweng ke???.

> imam
>
> Memang Hisham Kabbani paling dibenci oleh Wahabi-Salafi tiruan kerana
> kumpulan beliau paling lantang menentang hipocracy dan kesesatan
> Wahabi. Yang menghairankan telah beribu-ribu Westerners yang masuk Islam
> di
> tangan Shaykh Hisham & Shaykh Nazim .

Ye ke beribu2 westeners masuk Islam sebab Kabbani??.  Saya pun belajar di
Amerika jugak dan semasa di Amerika si Hisham ni cuma menarik orang BUKAN
islam kepada SUFISMA dan bukannya kepada ISlam. MAJORITI ahli sufi pimpinan
Hisham ni MASIH BELUM ISLAM seperti yang saya nampak.

Sheikh Hisham dan Sheikh Nazim adalah dua orang TOKOH yang CUBA DIBESR2KAN
oleh SYAITAN AMERIKA.  Oleh kerana DAKYAH SUFI mereka gagal mendapat tempat
di hati para MUSLIM di Amerika, mereka pula sekarang ini cuba mendapat
pertolongan puak syaitan Amerika dan sanggup bekerjasama dengan SYAITAN
untuk menaikkan nama SUFISMA.

Hisham dan Nazim ini adalah tidak lain dan tidak bukan BONEKA AMERIKA.
Bukan sekali si Hisham Kabbani ni dicabar berdebat secara terbuka untuk
membuktikan kebenaran ajaran mereka tapi SERING ditolak dengan berbagai2
alasan.

> Mungkin beliau terlalu mengecam ulamak wahabi/salafi agaknya sebab itu
> sdr katakan demikian!? Kalau sdr ke w/sitenya sdr akan dapati quotenya
> semua dari ulamak yang muktabar dari ASWJ yang doktrin mereka tidak
> sehaluan dengan wahabism/pseudo salafi.

Semua kecaman beliau kepada ulama SAlafi samada:

1) BErdasarkan kepada SALAH TERJEMAH kenyataan ulama2 tersebut
2) Atau, kecaman beliau ini hanya mendedahkan KEJAHILAN BELIAU SENDIRI.

> Ibn Jauzi pun tidak maksum..... brother !!!
> Macam yang sdr selalu sebut-sebut...tak maksum...tak maksum .
> Muhammad Abd. Wahab lagilah 10 ke 20 kali tak maksum.  Nasiruddin
> albani pulak kecoh paling besar dalam ilmu hadith dunia Islam - 20 ke
> 40 kali tak maksum. Beliau perasan beliau lebih bagus dari Imam Bukhari.

Ini adalah CONTOH penipuan kaum Sufi terhadap ulama SALAF.

Memang tiada ulama SALAF yang MAKSUM tapi tiada yang mengaku mereka maksum.

WALAUBAGAIMANAPUN, ulama2 seperti Ibnul Jauzi dan sebagainya adalah membawa
HUJJAH dan sehingga sekarang hujah mereka ini TIDAK DAPAT dipatahkan oleh
KAUM SUFI.

Juga, Sheikh Nasruddin berseorangan telah berjaya MEMBERSIHkan hampir
keseluruhan SYRIA dan JORDAN dari pengaruh SUFI.  SUFI di Jordan dan Syria
adlah semakin tidak mendapat sambutan.  Itulah sebabnya si KABBANI ni
terpaksa berangkat ke Amerika dengan harapan dapat menip rakyat Amerika
untuk mengikuti cara ISlam beliau yang tersendiri.  Hisham ni pun telah
lari dari LUBNAN kerana orang Lubnan pun tak nak ikut dia.

>  Itu kata Wahabi.

Itu adalah KENYATAAN,

Lagi pula, kata WAHABBI adalah LEBIH KUAT berbanding dengan KATA SUFI
kerana AKTA SUFI tiada asas keilmuan.