Bon dia

No vas desencaminat Gabriel ..... ara no se quin es, no ho recordo, però crec que el que ha passat es que han premés (contrari a prohibir) l'utilitzacìó masiva de un component en la elaboració del xocolata. (dit d'altra manera, han augmentat la dosis d'us, per tant la proporció del components a variat).

Aquest nou component ja estava autoritzat però amb un límit si no ... no es podia dir "xocolata" ... les grans multinacionals del sector van pressionar lo suficient per poder-ho fer servir ... osti, no voldria equivocar-os però ara no se si era la "mantega de cacau" o que ... era algo relacionat amb el greix (no em foteu massa cas, estic escrivint de memòria, tot em sona però no estic segur, ja ho buscaré). Es una forma d'abaratir el producte.

Jo particularment menjo molta xocolata .... Lindt del 70% la que mes (es la mida ... màxim 70-75%) ... he provat la del 95% però la vaig tirar no es pot menjar ... qualsevol aliment si vols que tingui sabor te que tenir un mínim de greix (els pernils es la prova ...) sinó no te gust ... o aquest es tant amarg que no es pot menjar. Segurament es fabrica per fer mescles o per "masoquistes" del xocolata.

Un que surt molt bo, per mi, es de Nestlé ... "Equador" ... te, crec recordar, un 60% però el sabor es excel·lent.

De quant en quant trobo una que es diu Ametller (no se com s'escriu) era que menjava de petit i que te una textura "terrosa", te forma quadrada amb rectangles molt gruixuts. L'altre que de quant en quant trobo es Xocolates Solé, es força bo.

El que he notat es que la diferencia esta en els aromes afegits .... la "vainillina" es el component diferent en cada cas ... no hi ha ni una d'igual i la prova esta en els batuts de xocolata. Tant el Okey com el Cacaolat la elaboració es la mateixa (en això estic segur) la diferencia està en la vainillina, res mes que això.

També soc consumidor dels Mon Chery ..... aquí no m'ho miro com xocolata ... mes aviat com "vici" ... llàstima que no pugui ingerir-se per via intravenosa :-)) es el cas del bombons, aquí hi juguen moltes coses ... entre elles la mescla de licors ... com una colònia hi ha que uns les encerten i d'altres no. En aquest cas està encertada, per mi. En canvi els Ferrero els trobo dolços, massa.

La xocolata blanca no es xocolata tot i que se li pugui posar el nom, es algo semblar al iogurts pasteuritzats després de la fermentació ... per mi no son iogurts, quedi clar que es la meva opinió particular.

Os passo uns links de Eroski que m'envien (qualsevol es pot subscriure, val la pena) per informar-vos sobre el tema.

http://revista.consumer.es/web/ca/20050401/alimentacion/69646.php
http://revista.consumer.es/web/ca/20040201/actualidad/analisis1/67892.php

M'han agafat ganes de menjar coca amb xocolata per esmorzar (coca de forner, no fotem). El que si recomano es fugir dels croissants farcits de xocolata. Es mes facil obrir el croassant i ficar-li un mateix la pressa. Un altre invent inventat.

De totes maneres estem parlant de gustos i hi han milers, tant com internautes.

P.D.: L'altre dia m'en vaig assabentar que al cava, entre d'altres aromes, s'hi posa aroma d'api ... i no es una immobiliària (es una curiositat).

----- Original Message ----- From: "Gabriel Àngel Vich i Martorell" <>