Hola Txerra,

Molt didàctic tot, gràcies. Com sempre només contesto el què no estic
d'acord :-)

On Jun/24/2006, Txerra wrote:

> Els temes de programari són complicats i no tothom en sap, però tothom creu
> que en sap...

sip!
He portat la discusió cap a informàtica o PL perquè és el què,
segurament, conec més. Em consola llegir entre línies que altres temes
sembla que els periodistes s'informen millor :-)

> Per això, moltes vegades, amb bones intencions (ja sé, està ple l'infern)
> s'expliquen malament les coses, s'intenta fer divulgació i potser es fa
> malament. I aquest és un terreny on és complicat trobar les fonts
> d'informació més didàctiques.

amb això no sé si estic massa d'acord...

Cito fonts d'informació segurament didàctiques respecte el PL, que jo
crec que un periodista es podria dirigir?

-CatPL. És una associació d'empreses que treballen amb PL. Suposo que
estan ben informats. He vist un Sr. gran fer xerrades sobre CatPL i fa
bona pinta

-Càtedra de Programari Lliure (CPL). Força centrat a l'UPC, molt ben
informats segur

-Novell. Vull pensar que estan informats (han comprat Suse, etc.). Podem
estar o no d'acord amb el què diguin però suposo que quan un periodista
escriu "Richard Stallman va programar Linux" els hi faria mal a la vista

-Associacions de Programari lliure (Caliu tenen gent _molt_ bona, sinó
Catux, Bulma, etc.)

Posant a Google "linux catalunya" (sense cometes) o bé "programari
lliure catalunya" surten, a les primeres posicions, 2 de les 4 o 5
alternatives que he dit. De cara a un periodista que no té amb qui
contactar, no utilitza Google?

Ah! ara encara em venen més llocs on buscar:
-Free Software Foundation. Tenen "sucursal" a Espanya (i no sé si tenen
alguna cosa per Catalunya). Un periodista podria buscar allà, segurament
troba ajuda

-Gent visible com Ricardo Galli o el mateix Benjamí. Entenc que qui no
està al món potser no els troba inmediatament. Les opcions d'abans crec
que són prou visibles per gent que ho desconeix.

> Ah... i s'ha d'afegir que a les empreses i als directius no els interessa
> massa el tema programari lliure (utilitzen w-xp i outlook, perquè les
> resulta fácil i ningún les ha explicat que poden utilitzar un SuSE igual
> d'atractiu i fàcil i un client de correu lliure i l'Open Office).

mmmmm... quines empreses?

Però el periodista truca a empreses a l'atzar per demanar-ho?

> A veure... tot això no és una excusa, és una explicació... i no sé si et pot
> servir.

bé, per una part estic content que la part de programari sigui "el
pitjor" (ja que les altres parts estan una mica millor). Tot i això, el
fil aquest venia, crec, d'alguna posada de pota de periodistes a temes
genètics... vull pensar que no és tan general :-)

> La nostra obligació és consultar sempre com a mínim, dues fonts
> d'informació. Això és el que ens van ensenyar a l'Universitat, és el que jo
> explicava als meus alumnes de Periodisme i el que faig fer als becaris que
> passen per la meva àrea: com a mínim, dues fonts d'informació, millor tres o
> quatre o les que puguis... i el temps i el teu cap et deixi ;)

guai! Això fa que a vegades algú us vegi com una mica pesats :-) ja que
sempre demaneu coses :-))) però tranquils, que és la vostra feina :-)))
(això m'ho va comentar un... ja que no em persegueixen a mi)

Tot el mail dit amb el més bon rotlle possible (pots posar-hi :-) ;-)
per tot arreu). I ara tens un llistat de llocs on crec que es podria
anar a consultar, que no s'et passin errades a tu :-)

Fins aviat i gràcies!

--
Carles Pina i Estany            GPG id: 0x8CBDAE64
        http://pinux.info       Manresa - Barcelona