hello,

2007. augusztus 25. 09.25 dátummal Hajdu István ezt írta:
> Szia,
>
> Csak egy apró megjegyzés. Nem tudom spec, hogy a huawei modemnél
> pontosan hogy van, de két gyári modem működésében (wawecom, simcom) van
> olyan lehetőség, hogy a PPP -t "félreteszi", és tud hívást fogadni, sms
> -t kezelni. Miután végzet meg csak visszarakja és kész. A lényeg, hogy
> nem bontja le. Szerintem ennek érdemes lenne utána nézni a leírásában.
Eddig _semmifele_ infot nem talaltam a huawei at parancsairol, pedig meg a
huaweinel is regisztraltam :(
A globetrotterhez van leirasom, de van nehany parancs, amit a huawei nem tud,
pl. sms-t kuldeni sem tud, ugy ahogy a globetrotter-nel le van irva.
Viszont, a gammu csont nelkul tudta kezelni :)
Ha valaki tudna egy ilyent, sok virtualis sort kuldenek neki.

> És az hogy most sms -l értesítsd arról, hogy mi az ip -d. Részemről is
> értelmetlen. az interneten ezerszer gyorsabb. Egy szerver kell a dp
> -nek, ami ezen eszközök kapcsolódásait fogadja, majd elindít belső
> folyamatokat (Ordíttatja a hangszórót, és egy esemény ablakba kiírja,
> kihez kellene csatlakozni). Nem hatszázezer eszköz + szoft.
> Ha fix ip van, akkor nem problémás, ha viszont dinamikus ip, akkor
> dyndns, és menni fog.

Ki fogja kifizetni es uzemeltetni a servert?  Akinek csinalom, az egy
mernokiroda, ahol windows-os munkaallomasok vannak. Webserveruk berelt
tarhelyen valosul meg. Akkor kellene egy gep, serverfarm, uzemeltetesi kltsg.
Ha kifizetnek, en orommel beszerznem, installnam, uzemeltetnem, stb. de van
eszuk es nem akarjak:(
Igy viszont semmi nem kell reszukrol. Raadasul a diszpecser nem "dedikalt
diszpecser", hanem egy alkalmazott, aki nem biztos, hogy a gep elott ul.
Tehat, ha kap egy sms-t, felkeresi a gepet es varja az e-mail-t.

udv,
--
Zoltan Zidarics programmer
PTE University Pecs, Hungary