hello,

2007. augusztus 22. 22.40 dátummal Miloska ezt írta:
> Hat ha azert nem tud mert a szolgaltatonal nem jo vmi akkor semmi nem
> fog segiteni. ppp szerintem parameterezheto ugy, hogy probalkozzon a
> vilag vegeig, ha abban sem bizol tegyel ala vmi felugyelo programot,
> pl daemontools

persze, de nem az a kerdes, hogy miert nem epul fel a kapcsolat, hanem, hogy
hogyan detektalom a hibat. Itthon (kis faluban lakom Pecstol 20 km-re),
szinten igy internetezek, valamint rallye versenyeken a palya szelerol is igy
kuldom be az eredmenyeket,  nagyon jol tudom, milyen szivasok vannak a mobil
internettel. A wvdial eleg agressziv joszag, addig kiserletezik, amig fel nem
tudja epiteni a kapcsolatot, kezzel is eleg bajos agyoncsapni. Lehet, hogy
inkabb pon-nal kapcsolom fel. A sikeres/sikertelen kapcsolodas tenyerol a
touch-screen elott acsorgo usert is ertesitenem kell, mert ott fog kiszaradni
a monitor elott, ill. ha nem kap infot, akkor a jol beidegzett win reflexeire
hallgatva kikapcsolja a gepet, mert reset gomb hala isten nincs rajta :)

> Ezt nem igazn ertem. Megszunteted a ppp kapcsolatot.
Persze, de hogy? Bent ulok a gepben tavolrol, es elinditok egy ppp stop-ot,
ami kill-eli a ppp-t? Nem akarok a diszpecsernek root jogokat adni, ezert azt
is sudo-zni kell? Mar a kapcsolat felepitesehez is kell egy rakat sudoers,
mivel a program sem root jogokkal fut.

> iptables szabalyokat tudtommal az interface-ek felhuzasa elott illik
> beloni, hogy a frissen felhuzott if-ek ne legyen vedetlenek. Ha jol
> ertelmezem akkor neked mindossze annyi kell, h az adott portra 1 (vagy
> N, vegulis mindegy) iprol lehessen csatlakozni. Ehhez nem kell se
> 'gateway szabaly' se egyeb varazslas, bootolaskor be lehet allitani es
> sose kell hozzanyulni. Attol h nincs ppp interface az iptables
> szabalyok meg beallithatoak ra.
Ezt nem tudtam (milyen tajekozatlan vagok), azt hittem az interface meglete
kell az iptables szabalyok beallitasahoz. Ha igy van ez _nagyon_ jo hir.

> Dinamikus IP-re ddns, erre van kitalalva. Gondolom van valami olyan
> rendszer is ahol nalad van a szerver, de hasznalhatsz akar tobbet is,
> vannak free szolgaltatok, stb. Ha hasznalsz egy sajat meg egy free
> rendszert az mar kb eleg lesz, valamelyik csak mukodik. En
> dyndns.org-ot hasznaltam, nem hagyott cserben egyszer sem.

Ez is igaz, de a diszpecser szemevel nezve ez kenyelmetlen, mert akkor neki
kell kikeresni az sms alapjan a nevet, ill, ha meg nem tudott felconnectolni,
a script, akkor hiaba erolkodik a megtalalt nevvel. Nem beszelve arrol, hogy
akkor egy diszpecsernel levo tablazatot is nekem kell szerkesztgetnem egy uj
installkor. Igy viszont, az sms-re tudomasul veszi, hogy dolgoznia kell,
majd, ha megkapta az email-t, tudja, hova kell menni. Nagy valoszinuseggel a
diszpecser gep egy win-es taliga lesz, amirol winscp-vel toltogetik le a
logokat, putty-al lepnek be. Nem akarok meg egy apache-ot vagy ftp-t is
felinstallni a logok letoltogetesehez.

koszi,
--
Zoltan Zidarics programmer