hello,

2007. augusztus 22. 10.47 dátummal Kosa Attila ezt írta:
> Szerintem elkepzelheto, hogy tobb embert is erdekelne a listan,
> ezert legalabb egy osszefoglalot szivesen olvasnek a megoldasrol :)

Valoszinuleg nem irtam korul a felteteleket pontosan:

A kutyu a prerin talalhato (mezogazdasagi uzemek), ahol maximum edge
(220kbit/s elmeletileg) van.  A legolcsobb csomagot vasaroltak, amiben havi
500Mb-ot lehet forgalmazni, ezert az allando kapcsolat nem johet szoba.
Ez a vnc-t is helybol kizarja, ill. nincs is szukseg ra, mert nem nezegetni
akarom tavolrol.
Maga az eszkoz egy plc-s vezerles, amit a vezerloszekreny elejere szerelt
touch-screen-es programmal lehet iranyitani. Ez utobbi egy linux gep, a
program Java-ban irodott.

- ha a tulaj reklamal, akkor tavolrol lehet logokat letolteni,
ill. tavolabbi cel a vezerloprogram es a plc program frissitese.

a plc modbus/tcpip-vel kommunikal a 802-es porton (ha igaz), ezert kell
csinalnom a  gepen egy gateway-t erre.

Tehat, ha a tulaj tavfelugyeletet ker, akkor a programban megnyom egy gombot,
ami elindit egy scriptet:

1. kuld egy sms-t a diszpecsernek, hogy igeny van (ez mar mukodik, gammuval
szepen lehet maceralni a huawei-t). Ekkor felebred a diszpecser es gep ele
ul.
2. wvdial-lal felconnectol (ezen dolgozom, hogy a programot futtato user el
tudja inditani, sudo. )
3. Ha sikeresen elindult, kuld a diszpecsernek egy e-mail-t, hogy milyen ip
cimet kapott.
4. Innen a diszpecser tavoli ssh-kapcsolattal fel tud lepni a linuxos gepre,
majd logot nez, java prg-t cserel, stb.

Nagyjabol ez, most a 2. ponton dolgozom. A problemak:
- Mi van, ha nem tud connectolni? Hogy veszem eszre a script-ben, ill. hogy
tudom kiloni a ppp-t?
- ha befejeztem a matatast, hogy lovom le az egeszet?
- Mivel a pannonnal nincs nat, ezert tamadasoknak is ki van teve a gep, tehat
a connect utan meg az iptables-t is el kell inditanom, ill. a gateway
szabalyt is meg kell etetnem az iptables-szel.

Tudom, ezek mind megoldhato problemak, tehat eddig itt tartok.
Minden otletet szivesen fogadok, ill. ha kesz szivesen atadom a script-et
kollektiv hasznalatra. Igyekszem parameterezhetore irni es vagy perl, vagy
bash lesz, hogy minden disztribben hasznalhato legyen.

udv,
--
Zoltan Zidarics programmer
PTE University Pecs, Hungary