On Tue, 4 Dec 2012, Kosa Attila wrote:

> En a maradasotokra szavazok. Egyreszt erdekesnek talalom a temat,
> masreszt vegre valami felpezsditi a listat :)
>
> Alternativa felhozasa siman belefer, de a fikazasbol lehetne
> kevesebb, es a "mennyibe kerul az idod?"-hoz hasonlo kerdeseket
> is el kellene felejteni - majd eldonti az, aki csinalni akarja,
> hogy mi eri meg neki.

OK, akkor par dolog, ami mar -reszben, vagy szetszorva- elhangzott:
ugyan osszesen csak kb fel orat neztem a RaspberryPi -t, de szerintem az
inkabb mediacenter, mint real time control rendszer. Eleve, barmilyen
"vastag" os mar nem jatszik.

Az, hogy mennyibe kerul, hobby projectnel szinte mellekes, ha belefer a
budgebe :) Az biztos, hogy egy sorozos/biliardozos este arabol szepen
villogo okos ledeket lehet osszehozni.

Ami vezerlesre alkalmas, viszonylag korszeru es (viszonylag) egyszeru
rendszerek mostanaban vannak:

-pic alapuak
        -eleg nepszeru, sok anyag van hozza a neten
        -alapvetoen assembly programozas
        -nem tul osszettett (khm) kutyu
        -ICE/jtag szerintem bonyolult
-arduino es szarmazekai,pl olimex es sokan masok
        -nyilt rendszer -> sok anyag van neten
        -alapvetoen C-ben fejleszteneak
        -sok kiegeszitovel (shield)
        -eleg jo, ha nincs keznel paka, oszciloszkop :)
-msp430:
        -a TI launchpad elkepesztoen olcso
        -nehany nagyobb tudasu board sem veszesen draga
        -nagyon alacsony fogyasztas
        -RF-es kommunikacio lehetosege
        -nagyon jo periferia keszlet (ADC, timerek, GPIO)
        -extra alacsony fogyasztas (300-0.9mA)
        -jo kozossegi tamogatas
        -a szokasos flash es foleg RAM meretek miatt a "nagygepekrol"
erkezoknek szokni kell a programozasi stilust, meg ha C is.

Nekem most az msp430 a kedvencem, pedig elotte nagyobbakhoz voltam szokva
(mc68xx, mpc555).
Van par aranyos dolog is hozza, az eZ430 -asok eleve RF-es komunikaciot is
tudnak, SPI, i2c van.

Amugy ez kb olyan mint a dist. war, de az arduino/mps430-hoz nem kell
draga ICE meg jtag interface, usb-re dugod, lekuldod a progit egy
parancssal, es kesz.

A mikrokontrolleres C fejlesztes amugy kulon fejezet. A fixpontos
szamitas, a kodmeret szokatlam. Meg ha nem is tartja be az ember, de
erdemes ismerni pl a MisraC eloirasokat.

Udv,
  LAJBER Zoltan                                http://lajli.gau.hu/~lajbi
         engineer: a mechanism for converting caffeine into designs.