hola, només he escrit una vegada a la llista, per adherir-me el manifest
aquell que no va acabar de sortir.

voldria donar la meva opinió sobre això del PL a l'ensenyament.
Jo crec que el plantejament que s'hauria d'adoptar de principi és el
de la*immersió
*, que a les aules hi hagi exclusivament programari lliure.

No només perquè si s'instal·la windows com a alternativa no es fa tot
l'estalvi possible i es perden gran part dels avantatges de la migració,
sinó perquè ja sabem que quan es deixa en 'igualtat de condicions' una
alternativa forta (no per la seva qualitat, sinó per la força de l'entorn i
la situació de quasi monopoli), acaba imposant-se el fort entre els alumnes,
tret de la gent més conscient, ja m'enteneu, espero.

salut

2007/1/25, Toni Hermoso Pulido <[EMAIL PROTECTED]>:

Hola,

El 24/01/07, Jordi Massaguer <[EMAIL PROTECTED]> ha escrit:

> [...]
> incloure'ls. Llavors el Linkat seria un DVD totalment lliure, que sí podria
> ser redistribuit, copiat i modificat.
>
> 2- separant aquests en un repositori a part. La Generalitat podria tenir
> un repositori web amb els programes privatius i llavors es podria
> instal.lar un programa que, previ acord de les llicčncies, baixés i
> instal.lés aquests programes, com fa EasyUbuntu.
>
> Ara se m'acudeix també que es podrien fer les dues coses, ja que el CD
> podria ser simplement el volcat del repositori web.
>
> Cap de les dues iniciatives no és difícil tčcnicament.

Personalment veuria molt positiu que això es fes. Un apunt més que es va
comentar, només com a detall, és que aquest segon CD rebés un nom com ara
«programari privatiu addicional per a la Linkat», o quelcom per l'estil,
però no estrictament Linkat.

Apart d'aquest tenma, i que no és tècnic però caldria que algú s'hi posés,
és garantir una plena implantació de la Linkat als centres i que no
esdevingui un succedani de l'ordinador que empri. Seria molt trist que la
feina que feu no servís per a reemplaçar l'ús de Windows, apart de la
despesa inútil que tot implicaria per a quedar-nos allà on estem. D'això se
n'ha parlat per sobre a la llista d'Admpub, però seria interessant conèixer,
qui pugui aportar informació, quines són les perspectives a nivell logístic
d'aquesta qüestió.

> A raó d'aquesta discussió, he mantingut certes converses informals amb
> persones de l'entorn del Linkat. Sembla ser que una bona idea seria
> reunir-nos amb CatPL per plantejar-los les propostes i que llavors ells
> vehiculessin aquestes cap a educació.
>
> Llavors, el quč faria f
> saber si la gent de orglliure, i també la gent de CALIU, ja que són una
> associació de linux en llengua catalana, están interessats en aquesta
> iniciativa, veure si podem tenir una postura comuna, i si, en el cas que
> tinguéssim čxit, estaríem disposats a donar suport al Linkat públicament
> [...]

Bé, quč hi dieu?

Des de l'organització, com vam comentar, crec que s'hauria de promocionar,
al mateix temps que apuntar quines millores caldrien per a garantir una
plena llibertat de programari, totes aquelles iniciatives d'implantació del
programari lliure al territori: aquí hi entra la LinKat (amb la important
extensió que té), però també hi seria, encara que a més petita escala, Rubí
amb l'Ubuntu, etc.
Pel que fa a la redacció del manifest que vam comentar, si bé crec que ha
de tenir aqueix plantejament genèric, es poden esmentar casos exemple, per
exemple LinKat, si s'assoleix finalment de forma positiva el que s'ha
comentat.

Salut!

Respondre per correu electrònic a