Hola,

On Jan/29/2007, Oscar Castell i Marcos wrote:

> evidentment no és el mateix primària que secundària. Però no creguis
> que el meu centre és l'únic. Et sorprendria saber la quantitat de
> gent que ha fet molta i bona feina per implantar Linux i PL als

ho mig sé, però aquí hi ha un problema: el coordinador d'informàtica,
que té les hores justes, a vegades pocs coneixements, ha de fer aquesta
feina.
_Crec_ (ho ressalto, no n'estic segur) que a primaria el coordinador
d'informàtica hauria de tenir unes funcions NO informàtiques. És a dir,
hauria d'ajudar o preparar temes didàctics, no informàtics. I si
s'espatlla un ratolí s'hauria de posar en contacte mitjançant una Web
perquè el tècnic de T-Systems vingui. I res més, no?

Però fins ara, els centres amb Linux és perquè el professor s'hi ha
esbarallat i a primària crec que no és la seva feina.

Ull! m'encanta que tu i molta més gent ho hagi fet. De fet, jo
segurament ho hagués fet també! M'agrada trastejar, m'agrada el PL,
m'agrada Linux i tindria ordinadors a la meva disposició :-) Però crec
que no s'hauria de dependre d'aquest voluntarisme per introduir el PL a
les escoles.

> centres ... i el nombre creix dia a dia per l'efecte del "boca a
> boca" més que per l'aposta clara del departament.
>
> Pot ser el meu centre és el més antic (o dels més antics) en aquest
> afer ... i com saps jo he apostolat molt en implantar  linux i PL als
> centres ... però avui per avui hi ha un bon grapat d'ells. A la zona
> de l'Ebre (que per proximitat és la que conec) et puc dir que els
> centres més grans tots ells funcionen amb servidors linux i molts
> d'ells tenen clients en linux amb arrancada dual o com LTSP
> (terminals lleugers).

però sempre per voluntarisme, oi? (fins ara que ve la Linkat)

> El que és una llàstima i no acabo d'entendre és que els estudiants
> d'informàtica actuïn com tu dius. On està la raó per escollir un
> sistema o altre? En la falta d'informació o de cultura? O és que M$

no n'estic segur. De fet, l'altre dia algú (perdona, no recordo el nom)
va enviar una enquesta feta a estudiants de l'UPF que a mi em va donar
confiança.

El què vaig explicar és a la universitat on vaig estudiar, i dades de
l'any passat. La universitat és la salle bonanova. Molta gent no s'ho ha
ni plantejat. Segurament un dels factors és que ni a la univeristat hi
ha massa ambient linux (si estigués a totes les aules, etc.)

Però la cosa no és només el sistema operatiu. Vem fer l'any passat una
pràctica, s'havia d'escullir un llenguatge de programació i hi havia
llibreries preparades per C (crec), C++, Java, Prolog i Lisp. A tota la
història de l'assignatura només dos grups no ho han fet amb C, C++ o
Java. El millor llenguatge per fer allò és Prolog, però la gent no el
coneix gaire (comparat amb els típics). I ningú l'agafa, encara que
sigui millor pel problema en concret.

> subvenciona la compra de maquinari a canvi d'utilitzar el seu
> sistema? no entenc la raó d'aquests percentatges tant contraris a
> l'ús del PL si és que no venen d'un creença (certa o no) de què el PL
> té una qualitat més baixa de cara a fer un treball productiu. M'ho
> pots explicar si m'equivoco?

en general no el proven (un company se sorprenia que ho fes "tot" amb
Linux). Crec que hi ha assignatures mal enfocades que fan que es cregui
que és difícil, i no hi ha massa interés per part de l'alumnat. Això sí,
alguns quan l'havien provat se sorprenien...

Vaja, no n'estic segur, crec que jo era una mica "Alien" allà :-D

I potser a altres universitat sortosament està millor el tema

--
Carles Pina i Estany            GPG id: 0x8CBDAE64
        http://pinux.info       Manresa - Barcelona