Hola Carles,

aquí sí que et puc respondre amb coneixement de causa. Et puc dir que a l'IES on treballo hi ha instal.lat Linux i Windows en dual a "tots" els ordinadors, al windows hi ha tot el programari amb llicències del Dep. d'Educació i el PL en català més habitual (OO, Firefox, Thun, GIMP).

Hi ha persones que usen indistintament una cosa o l'altra, hi ha persones que no: això sí, tots fan la seva "elecció" segons els seus criteris.

El que jo he pogut observar (ja són 3 anys d'observació diària) és que la gent jove és molt més flexible ... la gent gran es decanten més per els programes "clàssics". Un dels motius principals pels que hi ha resistència al canvi sol ser falta d'informació o falta de materials de formació ... i de vegades simplement perquè "no agrada" (no preguntis!!).

Jo he vist com els nens de 12 anys es connecten al xat des de linux de manera "natural" però també he vist professors que els fan canviar de linux a windows per donar una classe de MS Accés: perquè està als materials de formació de l'alumnat (i jo pregunto perquè no OO ... les respostes són diverses: es penja, no funciona igual, és molt complicat, no tinc cap dossier per els alumnes ...). Si entrem en el terreny dels programes de disseny gràfic o de dibuix tècnic els problemes encara són més patents AutoCad/Autosketch/Qcad, GIMP/PSP/ AdobePho, el professorat està en un trajecte una mica mogut i la seguretat estira molt.

No sé si amb aquestes quatre línies que us faig arribar podeu arribar a entendre una mica millor la situació als IES.

O. Castell