Malgorzata Zajac:

> Zanim Pani skonczy podziwiac, dobrze byloby przeczytac ze zrozumie-
> niem, co napisala Kasia. Nie bylo ocen w kategorii biale-czarne. Bylo
> wysmianie absurdow w porownaniach i argumentacji pana Mankowskie-
> go i jego kolegow.

Przepraszam, ale staralam sie wszystko dokladnie przeczytac i
zrozumiec. Ale mimo, ze nie popieram stanowiska tych innych
dyskutujacych, to sie dziwilam, jak mozna w sprawie propagandy miec
takie jednoznaczne stanowisko, jak Pani siostra (..a po innej stronie
ci Panowie:-).

> Ale Stasi za to bylo zawsze lepsze. Instalowalo swoich agentow gdzie
> chcialo. Nawet w Urzedzie Kanclerskim. Timoty Garton Ash bardzo
> ladnie to udowodnil i udokumentowal w swojej ksiazce. ;-)

Ach, to jest ten facet od 'Niemieckosci NRD' (ANEKS, '89)...
Nic nie musial udowodnic, bo cala sprawa byla nie wykrywana przez
niego lecz przez BND (zachodnia 'Stasi'). Dowiedzielismy sie o tym na
biezaco z telewizji zachodniej:-) Ale co to ma wspolnego z
propaganda, tego nie rozumiem. Chcialam tylko powiedziec, ze
przynaleznosc do pewnego systemu, jeszcze nie oznacza list zelazny do
posiadania jedynej wlasciwej opinii i swiatopogladu.

> Piekne haslo, ale o ktorej prawdzie Pani pisze ? Czy takze o tej
> zwiazanej z setkami tysiecy ludzi wypedzonych z wlasnych domow ?
> To jest optyka pacyfistki, z ktora sie czesciowo moge zgodzic.
> Ale tylko czesciowo, bo te setki tysiecy to jednak nie jest fatamorgana.

Bombardowanie chinskiej ambasady i budynku telewizji rowniez nie..

> Ludobojstwo jest ludobojstwem. Dla mnie to wcale nie jest interesujace.

..zreszta wlasciwie pisalam to do Pani siostry, ale byc moze to
rowniez nie jest interesujace dla Niej:-)

Wsrod moich kolegow w pracy sa Serbowie. To sa najnormalniejsi
ludzie, ani nacjionalisci, ani komunisci. Jak mam im wytlumaczyc
wojne z logika NATO? Oni maja rodzine nawet w Belgradzie. Martwia sie
i placza, bo nie wiedza, co sie dzieje. A jeszcze caly swiat
(zachodni) mowi jakimi oni sa zbrodniarzami.
Wypedzanie ludzi z Kosowa jest faktem, ale czy zabijanie Serbow przez
bomby to nie ludobojstwo?
I znow sie powtorze: Mi nie tak latwo przechodzi  zajac pozycje, jak
Pani lub Pani siostra. I tylko to chcialam powiedziec przez moj list.

Pozdrowienia
Uta

Odpowiedź listem elektroniczym