Kazik Stys wrote:

> Wlasnie, ze tekst jest krotki i do rzeczy to jego zaleta. Opieram to na
> swoim
> wlasnym doswiadczeniu z prostowaniem oszczerczych pomowien w mediach pln.
> amer.
> Niestety u nas jeszcze pokutuje przeswiadczenie, ze krotki list nie jest
> skuteczny. Znacznie wazniejszym jest co tresc listu przekazuje niz
> kwiecisty
> styl, w ktorym najczesciej ginie meritum listu.
> Kazik Stys

Bardzo jestem ciekaw, co Pan (i inni na liscie) mysla o pomysle, ktory
zaproponowalem - aby listy protestacyjne wysylac z www. Ja tu widze pare
zalet ale i wad:

Zalety:

1. Jest szansa wyslania wiekszej ilosci listow.
2. List z protestem ma szanse wyjsc poza listy dyskusyjne,
   rowniez do przypadkowych osob ogladajacych strony www
   - to jest atut propagandowy dla nas.
3. Punkt 1) i 2) oznaczaja zaktywizowanie wiekszej ilosci
   osob, co jest na pewno pozytywne.

Wady:

1. Osobiscie bardzo nie lubie wysylac listow napisanych
   przez kogos, nawet jesli sa doskonale.
2. Czy skutek wyslania takiego samego listu przez wiele
   osob rzeczywiscie jest suma skutkow wyslania
   odmiennych listow? Chyba nie.
3. Istnieje niebezpeczenstwo wykorzystania takiej strony
   www do spamowania, zas wykrycie w takim przypadku
   spamera jest prawie niemozliwe. Nie widze w tej chwili
   sposobu, aby pokonac ten problem, jesli sam proces
   wyslania listu ma pozostac naprawde prosty.

Co zas do tresci listu - owszem, pewnie ma Pan racji wiele. Ale jesli
chcialbym zamiescic protest na www, to potencjalni protestujacy powinni miec
mozliwosc zapoznania sie szerszego ze sprawa. W takim razie krotki list
dobry nie jest. Chyba, ze zamiescicby obok listu do wyslania troche
informacji dodatkowych.

Po prostu zastanawiam sie glosno ;)

Pozdrawiam,
zb.