Pan Kazik pisze :

>  na jakie okreslenie zasluguje spora grupa poslow AWS
>  glosujaca w sejmie przeciw rzadowi?
>  Z wypowiedzi czlonkow UW wynika, ze to przewaznej
>  mierze przyczynilo sie do obecnego kryzysu.

Sesja sie zbliza i Kasia chwilowo nie ma czasu.

Niestety nie jest to takie proste.
Ci z AWS, ktorzy glosowali np. przeciw wlasnemu ministrowi
Wasaczowi motywowali to nierealizowaniem programu AWS. Mowili
to wprost przed glosowaniem i ostrzegali. Postawili sprawe
uczciwie i formalnie moze mieli racje, ale byla to glupota
polityczna. Wlasnego ministra sie w demokracji nie odwoluje.

Natomiast polityka Unii Wolnosci jest, w porownaniu z powyzszym
przypadkiem o wiele bardziej pokretna, polegajaca na zmianie
argumentow, ktorymi uzasadnia swoje posuniecia, w zaleznosci
od sytuacji. W ciagu tygodnia UW podala juz cztery przyczyny
swojej wolty, za kazdym razem inna, dezawuujac przy tym trzy
pozostale, wskazywane dzien wczesniej jako najwazniejsze.

Nie zapominajmy, ze Unia Wolnosci rownie czesto lamala umowy
z koalicjantem co wspomniana wyzej grupa poslow AWS. Tyle ze
w innych sprawach (ogolnie bardziej ideologicznych, a mniej
gospodarczych).

Premier Buzek byl przez 2,5 roku uwazany przez Unie Wolnosci
za lojalnego koalicjanta. Teraz nagle w ciagu jednego dnia
stal sie wrogiem nr 1 bo, rzekomo "kropla przepelnila czare
goryczy". Bzdura. Kropla spadla na dno czary. Ta czara pre-
miera Buzka byla wczesniej pusta. Retoryka dla ubogich.

Szczegolnie pokretnie wypowiadaja sie "mlode wilki", czyli
bliscy wspolpracownicy Balcerowicza (zwlaszcza Potocki, Czech
i Piskorski). Kazdego dnia podaja sprzeczne ze soba interpre-
tacje. Czech skompromitowal sie gwaltownym atakiem na wysunie-
tego przez AWS kandydata Boguslawa Grabowskiego. Po tym jak
Balcerowicz tego kandydata poparl, sam Czech nagle zamilkl,
a w mediach rozlegl sie dziki jazgot unijnych atakow na Gra-
bowskiego (rej wodzila ulubiona dziennikarka pana Jacka -
Paradowska). Glos Balcerowicza zostal skomentowany przez
unijnego wicemarszalka sejmu Krola jako blad. Przez innych
unijnych dygnitarzy jako niezrecznosc.

Kiedy Grabowski sie wycofal przeczytalam natychmiast wyrazy
ubolewania Czecha [patrz dzisiejsza GW]. Czy ten Czech jest
tak bezczelny, ze mysli, ze wszyscy juz zapomnieli co mowil
przed dwoma dniami ? [Czech jest sekretarzem generalnym UW]

Nigdy nie uwazalam wczesniej Unii Wolnosci jako szkodnika
politycznego. Teraz juz nie jestem tego taka pewna. Uwazam
cale to unijne przedstawienie za zenujace.

Malgorzata

P.S. Argumenty pana Jacka o sytuacji w Warszawie nie sa
     prawdziwe. To sie nazywa propaganda szeptana.;-)

Odpowiedź listem elektroniczym