Assallamualaikum Pak Saaf dan sanak di palanta nan dimuliakan.

Bana pak, banyak potensi lauik nan dapek kito kembangkan untuak
peningkatan kemakmuran dan manjago ekosistim lauik. Kabatulan galeh
ambo kini sato mambuek kapa basamo galangan kapa negara di sby untuak
beberapa  kapa gadang 50000 DWT (star 50), kapa tangker kimia 6000 DWT
dan beberapa kapa aluminium kaciak dan tugBoat, dan 2 kapa parang LPD
nan ampia salasai, dan  benke kapa aluminum dibaliakpapan. kini bengke
kapa gadang sadang 'booming' ado banyak kapa gaek nan  lah baumua 50th
harus di buang jadi basi tuo,  juo perkembangan ekonomi dunia
mamaraluan kapa baru. kini sabalik batam lah panuah jo bengke kapa
gadang dan offshore(rig/platform)..karano itu kito kisa usaho jadi
manggaleh kapa dan supply  barang untuak manggali minyak tangah lauik
(offshore). kini kapa nan 'bausaho' di indonesia manggunokan bendera
Indonesia,

kini banyak usaho nan baubungan jo lauik danpasisia pantai nan bisa
mambuek kito maju; jadi nelayan, pengalengan ikan, transportasi antar
pulau, mambuek kapa,  parawisata, pelabuah dapek pulo kito buek dan
rental/seoan ka nan berminat (supply base), etc

menurut caro agraria 'sia nan barumah/punyo tanah tapi lauik nan indak
babateh..kalau ditanyo batehnyo kalauik lapeh..asa bisa tagak pancang
di lauik Itulah batehnyo kalauik...mako kini banyak tasuo urang mauruk
lauik dilakang rumah kito nan "ditapi lauik :)

..banyak Ungakapan dan pantun nan menunjukkan Urang Minangkabau
Mencintai lauik sajak dulu.

disebutkan wilayah Minangkabau itu meliputi kawasan, “… dari Sikilang
Aia Bangih sampai ka Taratak Aia Itam. Dari Sipisok-pisok pisau anyuik
sampai ka Sialang Balantak basi. Dari Riak nan Badabua sampai ke
Durian ditakiak (ditakuak) Rajo”

1)
Ka lauik riak mahampeh. Ka karang rancam ma-aruih.
Ka pantai ombak mamacah. Jiko mangauik kameh-kameh.
Jiko mencancang, putuih – putuih. Lah salasai mangko-nyo sudah.

2)
Pawang biduak nak rang Tiku, Pandai mandayuang manalungkuik, Basilang
kayu dalam tungku, Di sinan api mangko hiduik

Ambo satuju untuak pengusaan Laut sebagai hak Ulayat adat Minangkabau
sapanjang pesisir pantai Sumatera Barat
perjuangan untuak iko juo banyak dilakukan Suku lain di NKRI

Laut adalah hak Ulayat adat :
http://search.yahoo.com/search;_ylt=A0oGkyJYd5BLPREBaANXNyoA?p=adat+pesisir+laut&fr2=sb-bot&fr=ytff-msgr

sakitu untuk panukuaknyo,

Wassallam,