2010/10/20 Andrei Pascal <avpas...@gmail.com>

> [...]
> sa
> poti
>
> Vei gasi foarte rar un manager foarte competent atat dpdv managerial
> cat si dpdv tehnic. Asta pentru ca treaba managerului nu mai este una
> care sa tina de "facerea propriu-zisa a treburilor", ci de organizarea
> celor ce fac si interfata intre ei si superiori. Si doar foarte rar
> vei gasi competente manageriale la un techie - cei mai multi techies
> prefera sa faca $STUFF decat sa ii coordoneze pe altii, sa faca
> birocratie etc. Nu zic ca nu cunosc exceptii de la regula, dar sunt

nu am spus ca trebuie sa faca $STUFF, dar cunostintele tehnice l-ar ajuta
ENORM in estimarea deadlineu-rilor, risk-urilor, capacity planning,
performance forecasting, etc. Sunt extrem de multi inapti tehnic (pentru ca
era mult prea complicat si anevoios sa invete STUFF) esuati in management,
care dupa ce au facut un MBA la distanta deja au in cap numai sesiuni
Rockefeller si alte nazdravanii. Evident , treaba lor totdeauna e sa faca
"altceva". Ei trebuie sa "coordoneze". In cele mai multe din cazuri ei
coordoneaza exact cum dirijeaza un orb circulatia (am suficiente exemple in
care lipsa cunostintelor tehnice a managerilor a generat pierderi mari
pentru respectivele companii).