> Dar distribui programul meu interpretat cuiva care are interpretorul
> respectiv cu modulul intern readline compilat cu GNU readline.  Să
> înțeleg că e o încălcare a licenței GPL faptul că programul meu e
> licențiat MIT?  Doar pentru că la rulare folosește GNU readline, via
> modulul intern al interpretorului instalat pe mașina respectivă?!?

NU, pt. ca licenta GPL priveste strict REDISTRIBUIREA unui program, nu
utilizarea/rularea lui.

Asta e o chestie de baza, meditati citeva ore in fiecare zi asupra ei ;-)

> Înțeleg că o soluție ar fi să distribui inclusiv interpretorul, compilat
> static cu editline.

'Solutia' e sa-l distribui ca sursa (e MIT, nu?) si sa-l lasi pe iuzar
sa decida daca vrea sa-l compileze cu readline sau editline sau fara
nici un line-editing