On 31.07.2015 19:03, Nicu wrote:

> N-are nici o importanta atita timp cit scriptul tau nu e dependent in
> mod explicit de anumite facilitati pe care le poate oferi doar GNU
> readline.

[…]

Bănuiesc că tu te referi doar la facilități pe care le-ar oferi GNU
readline, da' nu le oferă libedit.  Da' nu mă interesează alea și cred
că problema e mai complicată…

Hai să mă refer doar la cazul în care îs practic dependent de  GNU
readline, deci am o distribuție Python în ale cărei surse „setup.py” și
„src/Modules/readline.c” au referințe explicite la GNU readline și nu la
libedit.  Când e asta o problemă?  Doar de redistribui împreună cu
scriptul și sursele Python dependente de GNU readline?

Iar dacă nu le distribui și pe alea, ce contează e doar posibilitatea
teoretică ca scriptul meu să funcționeze cu un Python ce are modulul
readline compilat cu libedit?  Adică nu contează ce am folosit io?  Nu
contează că Python-ul meu local e compilat cu GNU readline și cu el am
testat programul?  Mi se pare cam alunecoasă treaba asta…

Mă gândesc din nou la ce scrie în GPL FAQ: „However, when the
interpreter is extended to provide “bindings” to other facilities
(often, but not necessarily, libraries), the interpreted program is
effectively linked to the facilities it uses through these bindings. So
if these facilities are released under the GPL, the interpreted program
that uses them must be released in a GPL-compatible way.” De la
https://www.gnu.org/licenses/gpl-faq.en.html#IfInterpreterIsGPL.

Mulțam!