> Bănuiesc că tu te referi doar la facilități pe care le-ar oferi GNU
> readline, da' nu le oferă libedit.  Da' nu mă interesează alea și cred
> că problema e mai complicată…
>
> Hai să mă refer doar la cazul în care îs practic dependent de  GNU
> readline, deci am o distribuție Python în ale cărei surse „setup.py” și
> „src/Modules/readline.c” au referințe explicite la GNU readline și nu la
> libedit.  Când e asta o problemă?  Doar de redistribui împreună cu

Problema ar putea fi numai in cazul in care scriptul tau nu merge
deloc fara GNU readline, sau merge intr-un mod mult degradat (doar cu
un simulacru de user-interface, fara istoric, completare, etc).

GPL nu e un patent pe un API (chiar daca un asemenea patent ar avea
valoare juridica) si un program nu poate cadea sub incidenta ei pentru
simplu fapt ca foloseste un API care e implementat, printre altele, si
de o biblioteca GPL.

> scriptul și sursele Python dependente de GNU readline?
>
> Iar dacă nu le distribui și pe alea, ce contează e doar posibilitatea
> teoretică ca scriptul meu să funcționeze cu un Python ce are modulul
> readline compilat cu libedit?  Adică nu contează ce am folosit io?  Nu

Normal ca nu. GPL e doar o biata licenta software. Nu-i o religie cu
sfinte taine. Nu exista nici un act magic pe care l-ai putea face
inainte sau dupa momentul distribuirii unui program (care, asa cum e
distribuit, NU include si NU depinde functional de GNU readline)
pentru a-l face sa devina GPL.