On 10-Apr-21 10:47, Iulian Roman wrote:
> aici probabil ca e diferenta, pentru ca daca https_proxy e exclusiv folosit
> pentru trafic https (care oricum e encrypted intre client si end server) , la
> ce ma ajuta ? Asa cum am spus in celalat reply singura masura de
> extra-protectie este un eventual intercept intre proxy si end server (ceea ce
> nu e chiar rau).

sincer nu prea inteleg intrebarea, dar o sa incerc sa raspund la ce cred
ca ai vrut sa intrebi

luand-o de la traian si decebal, proxy-urile au fost "inventate" pentru
doua chestii: caching (pe vremea cand banda era ceva scump al naibii) si
apoi posibilitatea de a stabili niste acl-uri (in special prin mediile
enterprise); apoi s-a adaugat si posibilitatea de a inspecta traficul
(virusi & stuff); dupa "explozia" de https in ultimii ani si-au mai
pierdut din "stralucire", filtrarea fiind mult mai limitata (desigur,
exista tls interceptors, dar daca stai bine sa te gandesti ele
reprezinta o violare a ceea ce inseamna https in sine)

dupa umila mea parere proxy-urile intra in prezent la ceea ce am putea
numi "legacy"; vor mai ramane cu noi destule decenii, dar epoca lor de
glorie a cam apus

Alex