> On 9 Apr 2021, at 19:22, Petru Rațiu <rpe...@gmail.com> wrote:
>
> Nu mi-e foarte clar la ce anume te referi, dar cred ca zici de variabile de
> mediu.
exact
> [...]
> chestii similare pentru familiaritate, dar nu e un standard consistent.
> Paginile de manual sunt cea mai buna lamurire.
>
> Din punctul de vedere al proxy-ului, trebuie ca clientului ala sa i se
> permita explicit accesul, depinde iarasi de softul de proxy cum se face
> asta (de notat ca proxy pentru https inseamna doar ca face metoda CONNECT
> si tuneleaza TLS prin proxy fara ca proxy-ul sa stie altceva in afara de
> hostname, asta daca vrei sa pui acl-uri mai fancy).
>
> Iarasi, daca ai da mai multe detalii ce anume incerci sa faci ar fi ceva

Nu ma intereseaza sa fac ceva anume, e mai mult curiozitatea de a intelege cum
functioneaza si mai ales de ce si cand e indicat sa se foloseasca https_proxy.
Totul a pornit de la o discutie cu un coleg cand testam conectarea prin
Bluecoat (care are rolul de proxy) si l-am intrebat de ce are setat https_proxy
iar el a raspuns ca http_proxy e pentru trafic http si https_proxy pentru
trafic https , ceea ce nu are sens. Apoi am incercat sa caut pe net explicatii
dar nu am gasit ceva foarte concret.
Daca am setat http_proxy si https_proxy, cum se face conectarea clientului la
proxy ? Inteleg ca depinde de client ?
In concluzie , la ce ma ajuta https_proxy si cand e indicat de folosit , ca eu
nu prea inteleg de ce ar trebui utilizat (in special in intranet) ?