Domnule Onea, tot din Focsani,

Cel mai periculos lucru, nu este isteria de turma.
Pe aceasta nu o puteti controla nici dumneavoastra si nici eu oricate grade
academice am avea.
Deci ori nu stapaniti termenul (fenomenul) ori ati uitat cu sau fara vointa
ghilimelele.

Cel mai periculos lucru este sa citesti doua carti, indiferent daca de Paler
sau de ... xxx, si sa ai senzatia ca ai inteles lumea.
 "Nu as (mai) fi putut face niciodata politica", spune Paler.
Normal, nu se mai practica politica pe care domnia sa a practicat-o pe
vremea "comunismului a toate invingator" timp de 63 de ani.
Cand spunea ca se simte ca intr-o barca, dus de curenti necunoscuti departe
de mal(ul tineretii sale) stia ce spunea.

Paler a ramas, daca doriti, "un ultim boear al ideiilor" nu pentru ca nu a
semnat pactul cu "diavolul", ca alte nume sonore ale culturii romanesti, ci
pentru ca NU A FOST NEVOIT SA O FACA !
Securitatea NU racola informatori din randul membrilor de partid, mai ales
daca erau fosti membrii supleanti ai CC PCR !
Faptul ca a recunoscut, ca a spus "m-am inselat...am gresit"; dar numai dupa
43 de ani de activitate ca pecerist, nu poate sterge cu buretele 40 de ani
din viata lui Paler.
Ani in care a fost un favorizat al sistemului comunist.

Cand toata tara stia, deoarece se vorbea la "Europa Liberea", ca un oarecare
dizident "Gheorghe Ursu" a fost omorat in bataie in puscarie, in 1985, Paler
nu si-a depus carnetul de partid in semn de protest, nu a publicat un
pamflet in strainatate, nu a emigrat.
Intelegeti o data pentru todeauna, genialitatea nu exclude nici instinctul
exagerbat de supravietuire si nici lichelismul !

Daca maine o sa moara marea lichea si bunul poet Paunescu, trebuie sa uitam
ce javra a fost in viata ?
Adica trebuie sa acceptam ca orice mijloc este permis ca sa ne afirmam (daca
avem un talent) ?
Asa cum ganditi domnia voastra, se pare ca a calca pe cadavre este permis
daca ai un gram de genialitate.
Rezulta ca "prostimea" retine doar clipele de geniu si nu cadavrele pe care
ai calcat.

Eu spun, pardon !

Cu stima,
Dicu-Sava Cristian'