> Eu nu-i cunosc pe oamenii respectivi decat prin ceea ce am citit de la ei.
> I-am enumerat pentru ca, in vreun fel, au constituit pentru mine "fronda"
> unor ani! Special am dat numele lor pentru ca au produs in "iepoca de
> aur" mai mult decat cereau "normele" si politica vremurilor...
> Acum, recunosc, ca trebuie SA VREI, SA FI VRUT sa descoperi cee ce e bun si
> curat...

Foarte bine ati facut: "viata' si 'opera' nu trebuie confundate si
nici macar cintarite cu aceeasi masura pentru ca ele functioneaza in
planuri diferite - si, nu in ultimul rind, pentru ca am avea surprize
din cele mai neplacute. Scriitorii 'cu acte' sint, de regula, persoane
ingrozitoare - pentru ca sint creatori de universuri si, deci, a) ei
stiu ca prioritatea lor absoluta este de a face ca acel univers sa se
nasca; si b) odata ce s-a nascut, universul cu pricina nu prea poate
coexista cu alte universuri, in acelasi spatiu...

Exista, insa, o exceptie la aceasta 'regula' - si anume atunci cind
autorul cu pricina are de emis judecati etice... O eventuala
incongruenta intre 'viata' si 'opera' in aceasta chestiune ar putea
avea efecte neplacute in capul cititorilor, care ar putea crede ca e
ok si asa...
Cum ar veni, domnule Onea, ca e ok ca, in timpul zilei, sa fii
comandant de lagar, iar seara sa fii pictor sau compozitor genial, de
pilda - SI sa ai pretentia ca memoria contemporanilor sa functioneze
selectiv in aceasta privinta...:)

Raspunde prin e-mail lui