On Nov 27, 2009, at 7:11 PM, Stefan de Konink wrote:
> -BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
> Hash: SHA512
>
> Milo van der Linden schreef:
>>> Geodan verkoopt haar kaarten en producten toch door? Dragen jullie
>>> licentie gelden per kaart af aan het Kadaster?
>> Ja
>
> Jij werkt ook al voor Geo
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512
Milo van der Linden schreef:
>> Geodan verkoopt haar kaarten en producten toch door? Dragen jullie
>> licentie gelden per kaart af aan het Kadaster?
> Ja
Jij werkt ook al voor Geodan?
> Er zijn duidelijke richtlijnen over het hoe en wanneer europe
On 11/27/2009 05:25 PM, Stefan de Konink wrote:
> Martijn van Exel schreef:
> > Denk je dat dat expliciet in gebruiks- /
> > leveringsvoorwaarden terug te vinden zou zijn? Wel, ik zal eens gaan
> > navragen hier.
>
> Geodan verkoopt haar kaarten en producten toch door? Dragen jullie
> licentie geld
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512
Martijn van Exel schreef:
> Denk je dat dat expliciet in gebruiks- /
> leveringsvoorwaarden terug te vinden zou zijn? Wel, ik zal eens gaan
> navragen hier.
Geodan verkoopt haar kaarten en producten toch door? Dragen jullie
licentie gelden per kaart
2009/11/27 Stefan de Konink :
> -BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
> Hash: SHA512
>
> Martijn van Exel schreef:
>>> Martijn van Exel schreef:
Dat zou mooi zijn, hier bij Geodan hebben wij iets dergelijks gedaan
met behulp van de kadastrale perceeldata. Die is echter nog niet vrij.
>>> Lee
Volgens mij doe ik nix momenteel en al zeker geen import!
Kortgeleden heb ik mijn mening over het import onderwerp ook al gegeven
in het bestuur van Stichting OpenGeo:
Het importeren van data in OpenStreetMap interesseert mij niets. Het
biedt voor mij als Geo-Informaticus geen meerwaarde. Data bi
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512
Martijn van Exel schreef:
>> Martijn van Exel schreef:
>>> Dat zou mooi zijn, hier bij Geodan hebben wij iets dergelijks gedaan
>>> met behulp van de kadastrale perceeldata. Die is echter nog niet vrij.
>> Lees de leveringsvoorwaarden er nog eens op
Op 27 november 2009 15:37 heeft Roeland Douma het
volgende geschreven:
Het lijkt ons echter belangrijk eerst duidelijk onze visie
> op papier te hebben daarna is er uitgebreid de tijd om inhoudelijke discussie
> te voeren :)
een discussie op inhoud voeren.. waar hoor ik dit nu vaker roepen ;)
__
Die mails gaan eerst nog intern rond. Wij hebben zelf nog genoeg aan te
merken. Zodra er iets ligt wat we naar buiten durfen te brengen zal dat ook
gebeuren uiteraard! Het lijkt ons echter belangrijk eerst duidelijk onze visie
op papier te hebben daarna is er uitgebreid de tijd om inhoudelijke d
iets totaal anders, maar wel gerelateerd, weet iemand waar dat citybox
gebouw precies stond?
die kunnen we dan in het kader van de actualiteit verwijderen.
misschien met een burning=yes tag erbij...
groet,
floris
Martijn van Exel wrote:
> 2009/11/27 Stefan de Konink :
>> -BEGIN PGP SIGNED M
2009/11/27 Stefan de Konink :
> -BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
> Hash: SHA512
>
> Martijn van Exel schreef:
>> Dat zou mooi zijn, hier bij Geodan hebben wij iets dergelijks gedaan
>> met behulp van de kadastrale perceeldata. Die is echter nog niet vrij.
>
> Lees de leveringsvoorwaarden er nog e
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA512
Martijn van Exel schreef:
> Dat zou mooi zijn, hier bij Geodan hebben wij iets dergelijks gedaan
> met behulp van de kadastrale perceeldata. Die is echter nog niet vrij.
Lees de leveringsvoorwaarden er nog eens op na zou ik zeggen ;)
> heb; het is
> > Verder lijkt het me wel duidelijk dat we niet automatisch importeren want
> > dan hadden we wel heel Nederland in een weekend erin geschopt.
>
> Nu overschat je de OSM API nogal. Ook zelfs puur non-stop alles
> geautomatiseerd importeren zou vele weken duren.
Ging om het idee natuurlijk. Dan
Oeh ! Dat klinkt handig! Bedankt.
martijn van exel
http://schaaltreinen.nl/
twitter / skype: mvexel
flickr: rhodes
2009/11/27 Lennard :
> - Maak correcte ringen.
> - Selecteer de buitenring (1 way) en alle binnenringen.
> - Roep de plugin aan
> - ...
> - Profit
__
Commentaar inline.
martijn van exel
http://schaaltreinen.nl/
twitter / skype: mvexel
flickr: rhodes
2009/11/27 Roeland Douma :
> Ik ben niet de enige die hieraan werkt hoor.
>
> Er staat inmiddels weer een groot aantal tuinen op (ben maar gewoon gaan
> overtekenen van yahoo) [1]. Maar zoals Fl
Roeland Douma wrote:
> Ik ben niet de enige die hieraan werkt hoor.
Normaalgesproken worden er geen bestaande gebouwen gewist tijdens de
import, maar wordt de 3dShapes building erbij gezet. Dit conflict
(overlappende gebouwen) verschijnt dan in de rapportage. Deze rapportage
zal binnenkort naar
Martijn van Exel wrote:
> Volgens mij doet Milo dat -->
> http://blog.openstreetmap.nl/index.php/2009/03/02/een-mirror-en-nieuwe-data/
Voor de goede orde: Milo is niet betrokken bij deze data/import.
--
Lennard
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstr
Freek wrote:
> Overschreven? Wordt er daadwerkelijk bestaande data veranderd bij de import?
> Anyway, wie besluit er wat er geïmporteerd wordt, wie doet de import (dus:
> aan
> wie moet ik vragen om Nuenen niet te importeren omdat mijn eigen gebouwen
> volgens mij gedetailleerder ingetekend zi
Laat je weer eens op IRC zien dan :) Dat coördineert wat makkelijker.
Groet,
--Roeland
On Friday 27 November 2009 13:16:05 Freek wrote:
> On Friday 27 November 2009 12:17:30 Floris Looijesteijn wrote:
> > Er wordt nog met de hand naar gekeken, waar dit precies op fout gelopen
> > is weet ik niet,
Ik ben niet de enige die hieraan werkt hoor.
Er staat inmiddels weer een groot aantal tuinen op (ben maar gewoon gaan
overtekenen van yahoo) [1]. Maar zoals Floris ook zegt. Die tuinen zijn vaak
helemaal niet vierkant! En yahoo is hier eigenlijk veel te onnauwkeurig voor..
maar goed.
Ik vind
On Friday 27 November 2009 12:17:30 Floris Looijesteijn wrote:
> Er wordt nog met de hand naar gekeken, waar dit precies op fout gelopen is
> weet ik niet, maar dit had niet moeten gebeuren. Niet echt netjes. Ik vind
> eigenlijk dat degene die het geimporteerd heeft het op mag lossen. Er zijn
> nog
inmiddels heeft roeland het stokje overgenomen en die steekt er erg veel
tijd in.
hij doet alles handmatig mergen in josm maar heeft de tuinen van martijn
inderdaad niet behouden. dat is inderdaad een niet zo nette en te
overhaaste beslissing geweest. ik was zelf trouwens ook niet zo weg van
die i
Mailtje naar user 3dShapes op osm.org
- Oorspronkelijk bericht -
Van: Andre Engels
Verzonden: vrijdag 27 november 2009 12:18
Aan: OpenStreetMap NL discussion list
Onderwerp: Re: [OSM-talk-nl] reverten buildings
2009/11/27 Martijn van Exel :
> Ja, er wordt data verwijderd.
Dat lijkt
Ik ben er mee bezig. Stomme josm wou de relaties niet netjes overzetten (iets
met java en grote osm files) dus er wordt aan gewerkt. Wat echter vaak het
geval was dat de tuin ook niet 100% klopte. Dat was echter op yahoo niet zo
lekker te zien. (Er ging bijvoorbeeld een fietspad door het geheel
Volgens mij doet Milo dat -->
http://blog.openstreetmap.nl/index.php/2009/03/02/een-mirror-en-nieuwe-data/
(artikel is wel van afgelopen maart, misschien dat het nu iemand
anders is).
Het verbaast mij dat gebruikers die veel gebouwen hebben ingetekend
(en daar reken ik mezelf nog niet eens onder ;
2009/11/27 Martijn van Exel :
> Ja, er wordt data verwijderd.
Dat lijkt me een kwalijke zaak. Veel beter lijkt het me om de
bestaande data te bewaren, en de eventuele conflicten aan de 'gewone'
gebruikers over te laten. Die zijn veel beter in staat om vast te
stellen welke versie de betere is dan
Er wordt nog met de hand naar gekeken, waar dit precies op fout gelopen is
weet ik niet, maar dit had niet moeten gebeuren. Niet echt netjes. Ik vind
eigenlijk dat degene die het geimporteerd heeft het op mag lossen. Er zijn
nog wel andere tools om te reverten, misschien doen die ook de relations.
Ja, er wordt data verwijderd.
martijn van exel
http://schaaltreinen.nl/
twitter / skype: mvexel
flickr: rhodes
2009/11/27 Freek :
> On Friday 27 November 2009 11:30:25 Martijn van Exel wrote:
>> Ik probeer net wat van mijn gebouwen in de pijp, zo voortvarend
>> overschreven door de 3DShapes, [
On Friday 27 November 2009 11:30:25 Martijn van Exel wrote:
> Ik probeer net wat van mijn gebouwen in de pijp, zo voortvarend
> overschreven door de 3DShapes, [...]
Overschreven? Wordt er daadwerkelijk bestaande data veranderd bij de import?
Anyway, wie besluit er wat er geïmporteerd wordt, wie d
Punt is dat ik de oude elementen niet verwijderd heb. Ik heb geen
controle over het geautomatiseerde proces dat de multipolygon
(donut)-gebouwen vervangt door eenvoudigere.
Martijn
martijn van exel
http://schaaltreinen.nl/
twitter / skype: mvexel
flickr: rhodes
2009/11/27 Andre Engels :
> 200
2009/11/27 Martijn van Exel :
> Ik probeer net wat van mijn gebouwen in de pijp, zo voortvarend
> overschreven door de 3DShapes, te reverten in Potlatch, maar ik krijg
> de relations (multipolygons) niet terug. Ik heb niet zo'n trek om die
> allemaal opnieuw aan te maken. Het gaat om 20-30 multipo
Hoi,
Ik probeer net wat van mijn gebouwen in de pijp, zo voortvarend
overschreven door de 3DShapes, te reverten in Potlatch, maar ik krijg
de relations (multipolygons) niet terug. Ik heb niet zo'n trek om die
allemaal opnieuw aan te maken. Het gaat om 20-30 multipolygons. Is er
een manier om dat s
32 matches
Mail list logo