wannes wrote:

> Kan ik wel even doen tussendoor. Met die potlach is het wel een stuk
> makkelijker geworden. Thx voor het stratenlijstje van ontbrekende straten.
> Ik print het af per gemeente en fiets ver even langs op weg naar huis.

wat die lijst ontbrekende straten betreft: Moest iemand van plan zijn Wilrijk
of Hoboken te vervolledigen, dan is die te laat want ik heb het vorige week al
gedaan :-)

> *** Wat te doen met wegenwerken en tijdelijke
>  omleggingen/verkeerssituaties? (Bijvoorbeerld de huidige
> situatie aan de Sint-jacobsmarkt, in welke maten moet die gereflecteerd
> worden op de kaart?)

In OSM is nu de tijdelijke situatie gemapt aan de Sint-Jacobsmarkt. Heb ik
niets op tegen, als het maar in het oog wordt gehouden zodat het terug naar de
oorspronkelijke situatie gemapt kan worden als de werken gedaan zijn. En je
bent werkelijk zo vergeten dat er een tijdelijke situatie op de kaart staat.

Maar aangezien veruit de meeste straten die je mapt niet zo in het oog kunnen
gehouden worden, map ik meestal toch de oorspronkelijke -- als dat mogelijk is
natuurlijk want je merkt het niet altijd.

Voor grote wegenwerken zal het beter zijn de tijdelijke situatie in OSM te
zetten, omdat die ook zichtbaar zijn, en dan ook vooral voor de gebruiker. Als
ze bijvoorbeeld -- wie weet deze eeuw nog -- hier in Antwerpen de
Oosterweelverbinding gaan aanleggen, dan is het best om zo up to date mogelijk
te blijven met verlegde op- en afritten, gesloten wegen, tijdelijke wegen etc.
omdat dat een grote impact geeft over de te volgen reisweg bv.

Ben