Dag allen,

3 maanden geleden hadden we ons eerste Antwerpse OSM-cafe. Een informele
vergadering met - vooral in Antwerpen aktieve - mappers.

Een van de conclusies van de bijeenkomst was toen dat we dat eens
regelmatig moesten doen.

Vandaar dat ik zou voorstellen op 25 oktober, vanaf 13 uur, opnieuw
bijeen te komen bij ons thuis - Van Boendalestraat 8, 2000 Antwerpen -
zie http://www.bb2000.be/stratenzoeker

Ik zorg eens te meer voor koffie en koffiekoeken - zeker voor degenen
die vooraf laten weten dat ze komen - Internet is uiteraard ook
beschikbaar en dit maal zorg ik ook voor meer fietsenstalling...

Dingen die besproken kunnen/mogen/moeten worden:

*** Toestand van de kaart in Antwerpen:

De meeste straten, ook in de gebieden die op de luchtfoto's onder een
wolk schuilgaan, zitten erin. De meeste straten zijn ook benoemd en
voorzien van de juiste tagging qua aard en hoofdrijrichting.

Gaten in de kaart zijn er nog:
zie ook http://www.bb2000.be/stratenzoeker/state.html
2030 Luchtbal: enkele onbenoemde straten in de hoek van
Groenendaallaan / Noorderlaan - tegenover Metropolis - maar vooral nog
wat ontbrekende straten in het havengebied tussen Albertdok en
Noorderlaan.
2040 BeZaLi: nog 60 onbenoemde straten vooral in Zandvliet en ook nog
wat in Berendrecht.
2060 Noord: nog enkele ontbrekende straten, vooral dan wat stegen en
ingesloten pleintjes
2100 Deurne: nog 34 onbenoemde straten, vooral in Deurne noord, de buurt
van het Sportpaleis
2170 Merksem: nog 106 - van de 250 - straten zonder naam. Eigenlijk
bijna de hele hoek tussen Lambrechtshoekenlaan en de Bredabaan.
2180 Ekeren. Nog 35 onbenoemde straten, vooral wijk Schoonbroek,
'edisonwijk' en nog wat in Rozemaai.
2610 Wilrijk & 2660 Hoboken: wat missende straten her en der. Is ook het
gebied met de meeste wolken...

*** Dingen in 't stad waar nog wel meer werk aan is:
- fietsen in tegenrichting
- huisnummers
- restricties - no left turn, no right turn, ...
- maxspeed en andere restricties

Hieromtrent eventueel afspraken en tips

*** De haven..... een lastig gebied...
In de haven zijn een heel aantal straten uit de officiele lijst
verdwenen, een aantal zijn gelegen in een prive concessie of in het
beveiligde 'afgesloten' gebied van de haven. Praktische tips hoe we dit
aanpakken.

*** POI's. Van welke is het nuttig om 'volledigheid' na te streven en
welke zijn eerder facultatief?

*** Wat als de kaart 'af' is... Uiteraard moet die verder geupdated
worden en zo, maar eens Antwerpen af is is het misschien ook tijd om
hierrond eens wat promo te maken, de kaart ruimer 'in gebruik' te
krijgen en zo... Maken we daarrond een 'aktieprogramma' en zo ja, hoe
doen we dat?

Mag ik hierbij nog eens vermelden dat ook mappers die niet in Antwerpen
aktief zijn meer dan welkom zijn. Een face-to-face bijeenkomst is de
beste plaats om allerlei praktische problemen het snelst besproken en
opgelost te hebben. Ook sommige dingen eens 'zien doen' leert je vaak
meer dan 500 x de wiki lezen...

Praktisch:

2e Antwerps OSM Cafe
zondag 25 oktober, 13 uur
Van Boendalestraat 8, 2000 Antwerpen
openbaar vervoer:
De lijn / Franklin Rooseveltplaats op 200 m
NMBS / Centraal station op 500 m

Wie komt geeft bij voorkeur een seintje vooraf, anders zijn koffiekoeken
niet gegarandeerd ;-)

Luc / Speedy