(antwoord van Ivo was niet naar mailinglijst, dus lees ook de quotes)

Ivo De Broeck wrote:
> [...]
> relatie kan dat werken (alhoewel er wel nog veel achtten zijn).
>
> Hier gaat het om een relatie over een trip van Bertem naar Bierbeek (via
> bremt), das iets totaal anders dan de relatie van dennacht. Deze informatie
> in name steken lijkt geen oplossing, maar intussen wordt meer en meer de
> ref gebruikt.
>
> In plaats van te stellen wat niet mag, misschien kan jij voorstellen in
> welke tag dit wel thuishoort? Ik wil wel de informatie 'bus 8 Bierbeek via
> bremt" ergens duidelijk terugvinden en ook gerenderd worden. Voorlopig

Dus is je enige probleem dat het nergens gerenderd wordt? Moet je eens
googelen op "don't tag for the renderer"... From/to/via werkt perfect voor
deze informatie. De voorbije jaren stond het simpelweg in de name=* tag.

Op deze manier kan je de persoon die de rendering maakt laten kiezen wat hij
allemaal wel of niet toont. Op lagere zooms is dat dan bvb. enkel het
buslijnnummer bij een halte. Op de hoogste zoom kan er dan ook de bestemming
en via bijstaan. Vergelijk het met de bussen waar opzij en achteraan ook enkel
het nummer zichtbaar is, maar vooraan de bus staat dan wel de bestemming.

In OSM maken we een databank, en geen kaartjes (die zijn maar een mooi
neveneffect :-) ), en het verschil zit hem er dus in dat we niet gaan taggen
zodat we perfect de rendering krijgen die we willen, maar wel de data zo
correct mogelijk invoeren.

> Graag had ik ook de mening vernomen van mensen die busroutes (proberen te)
>  taggen en hun ervaringen laten weten.

Ben