Op 14 oktober 2010 15:35 schreef Ben Laenen <benlae...@gmail.com> het
volgende:

> redenen:
>
> En in dat geval zitten de haltes ook niet in die segmentrelaties. Je zet
> een
> bushalte enkel in een relatie als de bus er ook werkelijk stopt.

> Blijkbaar is de structuur nog niet geheel duidelijk:

Van geen kanten, vandaar m'n verdere vragen.

> [...]
> en
> met
>
> Nee, ik heb het over twee niveaus: basisrelatie voor elke buslijn,
> segmentrelaties voor de routes (al is het eerder lijst van haltes).
>
> Als tussen X en Y in de heenrichting twee varianten zijn, dan zijn er twee
> segmentrelaties voor de heenrichting tussen X en Y. Het is aan de scheduler
> om
> de juiste van de twee te kiezen.
>
> 't Is dus niet zo dat er nog meer groeperingen zijn.
>

> Misschien dat er eens een voorbeeld in OSM moet worden gezet om het te

Ja, misschien wel, want het is me niet bepaald duidelijk. Kunnen die
segmentrelaties door meerdere lijnen gebruikt worden? (Dat is waar ik vanuit
ging en wschl de bron van de verwarring.) Het is pas als die segmentrelaties
door meerdere lijnen herbruikt kunnen worden, dat het interessant wordt
vanuit het standpunt van onderhoudbaarheid van de gegevens.

Jo