Lijkt mij goed, alhoewel ik nog steeds niet begrijp wat die basisrelatie
doet. Per dag zijn er x bussen die y ritten maken. Soms zetten ze 15 op hun
display, soms 13 of iets anders. Is de basisrelatie een verzameling van al
mogelijke ritten, die onder nummer 15 rijden? Ook de nachtbus 15 (mocht die
bestaan)? Probleem is dat IMHO buslijn 15 niet bestaat, wel ritten van A
naar B waarbij men 15 op het display zet.
Zoals je opmerkt is zelfs een naam voor die basisrelatie een ?.
Wat raar is dat relaties niet automatisch een richting hebben. JOSM zet mooi
alle wegvakken op orde (beginpunt en eindpunt). Ik zou zeker geen
forward/backward gebruiken. De bushalten nummeren is misschien het
eenvoudigste (met 0 als start?)

Op 15 oktober 2010 17:55 schreef Ben Laenen <benlae...@gmail.com> het
volgende: