Op 14 oktober 2010 23:48 schreef Jo <winfi...@gmail.com> het volgende:

> De reden waarom ik met child relations was beginnen te werken, was om de
> gemeenschappelijke stukken asfalt waar ze over rijden slechts 1 keer te
> moeten ingeven.
>
> Door de Bondgenotenlaan van Leuven razen de volgende lijnen:
> 1,2,3,4,5,6,7,8,9,284,285,310,315,316,317,333,334,335,337,351,352,358,370,371,372,373,374,380
> en 395. Vind je het dan gek dat 'k dat stukje traject in 1 relatie zou
> willen gieten en hergebruiken. Op dit moment is er een omleiding (en dat
> komt vaker voor). Word er dan echt verwacht van een mapper dat hij 29x2 keer
> [...]

Ik denk dat jullie op het goede spoor zitten. Wel 1 opmerking betreffende
die "places" van 'De Lijn". Zijn die eigenlijk relevant? Uiteindelijk doet
"De Lijn" ritten van A naar B (met 1 vertrekuur en 1 aankomstuur). Verder
rijden er wat bussen rond met "geen dienst", rijden bussen 1 of 2 maal per
dag naar een stelplaats , enz

Hier een overzicht van zogenaamde places:

1) Bertem Rond Punt : lijnen 7,8 en 9 de bussen draaien gewoon terug via een
rond punt op 50m van de bushalten "Rond Punt"
uitzonderingen
om 6:52 vertrekt bus 9 vanuit de stelplaats St-Bernardus en bediend "rond
Punt" om 6:54
om 13:07 zelfde verhaal voor bus 8
om 18:07 idem voor (nogmaals) bus 8

2) Bierbeek De Borre lijnen 7 en 8: de bus zet zich even aan de kant 100m
verder en begint dan een nieuwe rit.

3) Pimberg is eindhalte en beginhalte nieuwe rit, staat daar meestal een 15
min "te wachten"

4) Verkorte rit Bremt : ben je daar zeker van Jo? Volgens mij rijdt die bus
altijd door tot De Borre

Mijn vraag is of dit allemaal relevant is in OSM. Indien men de (logische)
beslissing neemt een "rit" te beschrijven (route en halten) is dat niet ruim
voldoende? Het idee van gemeenschappelijke stukken in childrelaties te
steken lijkt ook mij nuttig, niet alleen op de Bondgenotenlaan.(zie
netplannen).

Indien routes afwijken bv gedurende het weekend, moeten we misschien iets
voorzien voor 'Ma-Vr" en "Za-Zo"?