Van: EeBie [mailto:ebe...@gmail.com]
Verzonden: vrijdag 11 januari 2013 20:25
Aan: OpenStreetMap Belgium
Onderwerp: Re: [OSM-talk-be] Initial stuck to the name

Ik vind het een vreemd idee om je voor de schrijfwijze van straatnamen niet
te houden aan de spelling op de straatnaamborden.  Als je voorletters van
namen gaat vervolledigen op OSM, waar baseer je je dan op?
In Hasselt is 'L.v. Beethovenlaan' de naam die op het straatnaambord staat
en zo ook op alle officiële documenten gebruikt wordt. Slimmerikken hebben
er al 'Ludwig van Beethovenlaan' en 'Ludwig von Beethovenlaan' van gemaakt.
In sommige softwarepakketten voor klantkaarten e.d. wordt er ook 'Lodewijk
van Beethovenlaan' van gemaakt.
Een tijdje geleden werden de voornamen zowel op GoogleMaps als op OSM nog
voluit geschreven. Op OSM heb ik dat gewijzigd naar de schrijfwijze van het
straatnaambord.
Overigens viel het me een tijdje later op dat het ook op Google Maps op
dezelfde wijze was aangepast. Maar of er ook een oorzakelijk verband is?

Groeten,

Erik

Op 7 januari 2013 17:47 schreef Guy Vanvuchelen
<guido.vanvuche...@pandora.be> het volgende:

Of L. Claes ooit burgemeester was weet ik niet (naar de voornaam kan ik
alleen maar raden) maar ik ben nog namen op straatborden tegengekomen waar
de voornaam niet voluit staat.

Guy Vanvuchelen