Je opmerking is terecht : echt volledig is onmogelijk. Daarom pleit ik voor
volledigheid voor bepaalde items. Als bv 90% van alle straatnamen zijn
ingevuld is OSM totaal waardeloos als straatnamenmap. Dat is juist mijn
punt : ellenlange discussies over 1 bepaald object, moet kunnen en is zeker
nuttig. *Maar moeten we in de eerste plaats geen prioriteit geven als de
essentiƫle dingen die op een kaart horen*. Enkele jaren geleden was de
vergelijking OSM-Google in het voordeel van OSM (toch op sommige plaatsen).
Dit is al lang niet meer het geval.

Praktisch gezien : laten we een lijst van alle gemeenten maken en aanduiden
welke essentiƫle informatie (min of meer) volledig is.
1. Straatnamen
2. Gebouwen (heel wat werk nog te doen)
3. Adressen (huisnummer, straatnaam en postnummer) associated street
relations hoeven zelfs niet

Als we bovenstaande al in orde kunnen krijgen komen we al een klein beetje
in de buurt van Google.

Idem probleem met openbaar vervoer. Probeer eerst alle bushaltes te mappen
en ga niet verder in detail. Google deed dat wel (zie de mooie site van de
Lijn).

Op 28 juni 2013 12:54 schreef Glenn Plas <gl...@byte-consult.be> het
volgende:

Ivo De Broeck