Ik ben het zelf ook eens met de associatedstreet-relatie-manier. Het zou beter zijn dat dit op deze manier kan gebeuren maar is het niet beter om eerste prioriteit te geven om de adressen effectief gemapt te krijgen?
Ja idd, zoals ik zei: laat wat er staat vooral staan, geen prioriteit. Gewoon gezond verstand gebruiken, voor die ene extra huisnummer gaan we niet alles in de straat in relatie steken. Gewoon addr:* taggen die node/building en vooruitgaan.

Het probleem is dat ik moeilijk aan een nieuwe mapper kan uitleggen waarom je een relatie moet gebruiken. Een huisnummer/adres toevoegen zou eenvoudig en snel moeten kunnen.
Ben ik mee akkoord, ik zou voorstellen: doe wat je kan, het is altijd beter dan niets in te geven, en we mogen nooit vergeten dat we niet mappen voor een tool, er zijn meerdere toepassing waar AssociatedStreet wordt gebruikt dan geocoding alleen dus de preferentie is niet alleen uit oogpunt van nominatim te verklaren. Ik heb al android tools gezien die ervan gebruik maken.

Naar mijn mening moet een nominatim ook maar omkunnen met deze data. OSM zal altijd een beetje anarchie zijn op dit vlak maar zolang hier geen tegenstrijdigheden in zitten zodat tools de data duidelijk kunnen interpreteren heb ik daar weinig problemen mee.

Nominatim gebruikt die data wel hoor, maar pas als het niets anders vind ivm relaties/ways etc. Wat nominatim niet doet is node's zoeken met addr:* keys op. Dus maw, alle nodes doorzoeken op hun addr:streetname , nominatim haalt de straatnaam van de way zelf en niet de buildings in de buurt. Maar de huisnummer komt natuurlijk wel vandaar. Het is vrij cpu-I/O expensive om op die manier diep te gaan in de data.

Zonder die anarchie had OSM nooit geweest wat het is vandaag hee. Zonder zoveel data in OSM had dit nooit een probleem geweest, maar nu er zoveel inzit is dit een ander verhaal.

Gewoon doen wat je kan, bij twijfel is deze mailing lijst er nog voor hulp. De wiki is zeker niet zaligmakend, op de general OSM talk lijst is er deze week nog zo'n stelling gemaakt dat de wiki soms ook achter staat en dan is het gevaarlijk die als bijbel te gaan gebruiken.

Wat we nu al vrij goed doen zijn die 'peer-reviews' en 'zone-watchdogs' , zo heeft Marc het probleem uit de subject naar boven kunnen brengen en is er gereageerd geweest, ik vind dat dit goed werkt dat bepaalde zones worden in het oog gehouden door individu's. We zouden het iets meer moeten coordineren zodat er geen blackspots ontstaan, mss zelfs automatiseren, er zijn al veel online sites/tools die ons kunnen helpen hiermee. Ik wil best een site hosten waar we hiervan een overzicht kunnen geven in 1 oogopslag zou je moeten zien waar er is gewerkt.

Glenn