Op 28 juni 2013 19:08 schreef Marc Gemis <marc.ge...@gmail.com> het
volgende:

> [...]
>
> een applicatie kan soms een hulpmiddel zijn om nieuwe mappers aan te
> trekken, zelfs al is de data onvolledig. Dit zou o.a. het geval zijn
> geweest bij OpenCycleMap in de UK. Fietsers zagen het begin en zijn dan
> zelf data beginnen toe te voegen.
>
> Ik ben zelf ook begonnen omdat er wandelpaden in mijn gemeente niet op de
> garmin OSM maps stonden.
>
> Huisnummers en gebouwen toevoegen is feitelijk een behoorlijk saai werkje.
> Dus ik wissel dat af met bijvoorbeeld beschermde monumenten in te brengen
> (dikwijls ook met huisnr :-) ) Glenn doet het blijkbaar ook zo (het

Ik wissel het invoeren van haltes af met het toevoegen van busroutes. LOL
En tussendoor nog wat gebouwen (met huisnummer) in het Brussels gewest. Oh
en dan nog wat sessies met Daan en eMerzh rond fietsroutes en
dataconversies. Je hebt gelijk, afwisseling is belangrijk.

> Je moet volgens mij mensen aantrekken via hun interesses buiten OSM.
> Fietsen, wandelen, kroegentochten, enz. Daarvoor heb je applicaties nodig.
> Zodra ze de smaak te pakken hebben zullen ze wel wat huisnummers gaan
> toevoegen.

Dat klopt inderdaad.

> [...]
> OSM te schenken ? Als je hen kan tonen dat door combinatie van allerlei
> gegevens er meerwaarde kan gecreeerd worden, zullen ze misschien sneller
> geneigd zijn data te schenken. Een paar interessante cases kan voldoende
> zijn. Je hoeft niet alle data te hebben.
>
> Als je echt veel mensen wil ronselen om te mappen, moet je misschien
> voordrachten gaan geven aan wandelclubs, fietsclubs, de vrouwenbond, of
> andere verenigingen. Met telkens de boodschap: Dit biedt OSM JULLIE, maar
> we hebben jullie nodig om het beter (vollediger) maken.

Je hebt gelijk. Dat is waarschijnlijk de meest zinnige aanpak. Wel nogal
tijdsintensief om het voor te bereiden, maar het zaaltje en het publiek
zijn er dan toch al.

:-)