> Ik heb die adressenlijst even gedownload en voor een paar straten bekeken.
> Dat verheldert ook wel een paar zaken.
>
> Weer kwam ik een geval tegen met als huisnummer 'ZN'. In deze lijst heeft
> hij echter wel een locatie meegekregen. Ik ken de betreffende plaats, en
> begrijp nu dat het een braakliggend perceel betreft waar in de nummering
> rekening is mee gehouden. Het huisnummer is dus nog niet toegekend, maar wel
> al gereserveerd, of zo iets.

ZN komt soms ook voor bij de enige gebouwen in een straat. Bij bvb
kloosters enzo.

Er is hier ook ruimte voor interpretatie.

> [...]
> (Kastanjelaan, Oostende, rond huisnummer 2) zie ik 24 (!) punten op elkaar
> liggen. Het betreft een klein appartementsgebouw. Het veld 'APPTNR' is
> steeds leeg. Voor HUISNR zijn er de waarden 2, 2_107, 2_109, 2_209, 2_309,
> 2A en 2D. Al deze 'HUISNR's met een underscore hebben als herkomst
> 'geinterpoleerdObvNevenliggendeHuisnummersGebouw'. In de dataset die
> ingeladen wordt met het script van Sander waren die 4 huisnummers met een
> underscore inderdaad de 4 punten die als 'zonder locatie' geregistreerd
> waren. In deze dataset hebben ze dus wel een locatie, maar vallen ze samen

Het CRAB in Oostende is nog niet initieel gevalideerd, wat zoveel wil
zeggen dan dat er eigenlijk enkel een automatische import gebeurd is
van allerlei bestanden.

https://www.agiv.be/producten/crab/meer-info-over-crab/afgeleide-producten-onderdelen/initiele-validatie

Mvg,
Johan