Op 25 oktober 2014 10:55 schreef Gilbert Hersschens <gherssch...@gmail.com>:

> Ik heb het script even uitgeprobeerd en zie toch een paar rare dingen -
> Misschien te wijten aan fouten in CRAB ?
> Dit is het stukje van de kaart :
> http://osm.org/go/0ErRh7ZyY?m=&way=70085786.
> Als ik het script laat lopen voor postcode 2440, street = Mastbos, dan
> krijg ik Total = 19, Missing = 3, Wrong = 2.
> "Missing" (nr 26) zou nog juist kunnen zijn, daar het een nieuwe wijk is
> en er intussen een huis kan bijgekomen zijn dat nog niet op de luchtfoto's
> te zien is. Ik zal deze namiddag eens ter plekke gaan kijken. Op de kaart
> [...]
Proficiat, je hebt net enkele nieuwe fouten ontdekt in die database ;) (let
er trouwens op dat de vorm van die huizen op de GRB basiskaart wel zeer
raar is).

Die 26 zou ik niet als een fout zien. Soms krijgen bouwpercelen ook een
huisnummer, en het is volgens mij niet fout om dat ook zo in OSM te zetten,
elfs als er geen brievenbus is (misschien met een extra tag om het verschil
te maken). In advertenties om die bouwgrond te verkopen kan dat onbebouwd
perceel namelijk al aangeduid worden met dat huisnummer, en wanneer er wel
een huis op komt, dan kunnen de eerste bewoners meteen vrienden ontvangen
die de GPS gebruiken om het nieuwe huis te vinden ;)

Maar die 71 en 41 zijn duidelijk fout. Ze komen ook rechtstreeks zo uit de
adressen_posities database. Mogelijks staan die wel correct in hun
adressen_lijst database. Het lijkt er meer en meer op dat die verschillende
databases niet echt verbonden zijn, en dat ze elk afzonderlijk onderhouden
worden.

Als je wil, dan mag je dat melden aan AGIV, dan zullen ze het hopelijk
aanpassen, en zal bij een volgende update het gecorrigeerd zijn.

Het zou ook goed zijn om die fouten ergens te gaan documenteren, op de wiki
bijvoorbeeld.

Groeten,
Sander