Op 25 oktober 2014 09:21 schreef Verhoeven Fr <sus...@gmail.com>:

>  Hooi Sander,
> Hopelijk blijft uw tool "as is" beschikbaar.

Momenteel wel, ik heb er geen kosten of onderhoud aan. Al het rekenwerk
gebeurt door Overpass of door je eigen computer.

> [...]
> Leopoldsburg op  de perceel-centroid,  dus soms ver van de gebouwen, en de
> percelen zijn daar soms uitgestrekt.
> Ik heb ook al vastgesteld dat de AGIV mappers ook hun eigen stijl hebben,
> ( zoals bij OSM ;-)  ), en er volgens de regio verschillen zitten. In
> Agiv ligt het huisnummer, in dezelfde straat, soms op de gebouwen, soms op
> de percelen, zonder vaste regel. Ik leg ze i, OSM op de gebouwen.
> Het enige opmerking is dat het huisnummer op de tagnode heel klein is en
> soms moeilijk leesbaar, althans op een netbook

Dat kan opgelost worden met de mapCSS van Jo:

node["addr:housenumber"]:new::
housenumber
 {text-color: blue;
  font-size: 25;
  text:  tag("addr:housenumber");
  text-halo-radius: 2;
  text-offset-y: 30;}

Kopieer deze CSS code naar een tekst bestand, en noem het b.v.
huisnummers.mapcss. Dan ga je in JOSM naar View -> Map pain styles -> Map
paint preferences. Daar klik je rechts op het +-teken, geef je een naam in,
en laad je het huisnummers.mapcss bestand.

Als je nu de stijl aanvinkt onder View -> Map paint styles, dan zullen de
huisnummers beter leesbaar zijn.

Let wel op, die CSS is nog voorlopig, en zal misschien verbeterd worden in
de toekomst (waar we dan verschillende types misschien verschillende
kleuren kunnen geven).